Mat och Bak

Mat och Bak

lördag 13 april 2019

Tonfiskröra...

Denna röra passa nästan bäst till sommaren då man kan ha den till sallad, bröd, pasta och mycket mer. Äts kall så när sommaren tränger på är den underbar och håller länge i kylen, kan inte få min son att äta den men då äre mer till mig =) 
Finns så många typer av denna röra ute på nätet men jag ha en typ jag gilla att göra, min egen lilla röra sedan är det säkert 1000 likadana recept där ute men de skiter jag i, denna är min .. MIIIINE i tell yah =) Å som vanligt vet jag inte hur mycket av allt då jag ta allt på en höft/smak å tycke....

Tonfiskröra

  • Tonfisk på burk i olja
  • Purjolök
  • Rödlök
  • Majs
  • Tomatpuré
  • Kaviar
  • Majonnäs
  • Gräddfil
  • Fisk och Seafood krydda
Detta är basen sedan kan jag variera med att ha i räkor, sweet chili, paprika. Allt beror på vad jag ska äta det till och hur mycket hetta, smak du vill ha. Bara att hacka purjon och rödlöken och blanda ihop, smaka bäst om det får stå under natten. Sedan, vad vill du ha till ??
Jag ha testat en massa men några av dom är ....
  • Kokt kall pasta
  • Bakpotatis
  • Baguette bröd - gärna vitlöksbröd
  • Sallad/gurka och tomat
  • Stekt bröd
  • Tunnbrödrulle
  • Coscos


Finns mer också bara hjärnan ska komma på allt, jag kommer ofta på efterhand att ja just faaaan jag ha juh käka det till de också..HAHAHA...minnet är bra men kort, skyller på åldern =)
Eller nä....de få jag faan inte gör för då ge jag morsan rätt när hon skyller på ålder...HELL NO...nono...jag skyller på...hjärnan är för full så jag kan inte minnas allt, min hårddisk är FULL...kom tillbaks imorrn å testa då så kanske error hjärnan är öppen igen :D 

Bara att testa, som sagt bra sommarmat =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar