Mat och Bak

Mat och Bak

fredag 12 april 2019

Alicias 6-års kalas....

Å så ha lillskrutten fyllt 6 är gammal, inte min lillskrutt med Kicki å Peters lillskrutt Alicia =) Det påminner en själv om att snart fyller Leo 6 år och han börjar snart skolan, vart försvann tiden jag hann inte med och börjar känna en viss press och nervositet. Ska min lilla pojke klara av att sitta snällt och lugnt å lyssna på när nån pratar...HA! Mjaaaaa, då få de tusan va bra eller så få dom spänna fast han i stolen =) Å samtidigt med hans problem så kommer de bli svårt, jag är glad han får stöd och hjälp redan nu så övergången till skolan ska gå bättre. Jag hoppas det ska gå bra och han har juh faktiskt med sig stöd till skolan...han har Alicia med sig...hon lär hålla koll på honom =)
 Lilla tuffa bruden kan vara lillemans bodyguard =) 

På med kläderna och lasta upp presenten så gick vi upp till Kicki, att det dock tog faan en timme att gå upp va en helt annan sak, höft å kondis gör att man går lika snabbt som  Agda 110 men jag ta mig framåt..hahaahah....


Så tjusig tårta Alicia fick, mycket fin och smakade riktigt gött...nom nom...kan ätas igen =)


Tyler bara sitter å väntar att nån ska kasta åt honom något han kan sätta tänderna i....kan va farligt att sticka dit handen...kan få tugg märken =)


Scott väntar så snällt på att någon ska skära upp tårtan så han kan få en bit, väntan är alltid den jobbigaste biten :D



Tre små Cookie monsters sitter hungriga och bara väntar på att dom ska få något =) 




I bakgrunden ha vi Pelle och Peter som försöker hålla sig ur vägen lite, inte så stort kök så här ber man folk gå ut ur köket så andra kan röra sig :P Så gubbarna få allt hålla sig lite på borter kant medans vi står här å försöker hålla en bra stämning på tre barn som skriker ge mig, vill ha, nuuuuuu =) Eller ja dom va faktiskt rätt tysta....tills vi lämnade köket då vart de livat värre..hahaahah....




Gamla fina kissen Miiiiiniiiiii, så kattgossjuk jag kunde käka upp han =) Den andra håriga saken va överallt och ingenstans men lyckades inte få han på bild...crap....





Presentöppningsdags =) Alltid lika kul å ALLA vill riva bort pappret, svårt att få Leo att förstå...neeeeej, inte du som ska öppna....Alicia, du få öppna när du fyller år. Å de märktes på han för han höll sig själv i handen å kolla på mig lite nu å då som om han undra " men nu då, få jag nu...snälla bara liiiiite mamma" =)


Pelle plutt plutt =) 






Alicia öppnade presenten av  Leo och gav han en jääääääätte kram som tack =) De ä inte varje dag man få sånna kramar för man ge bort en present...jag kanske måste börja ge bort presenter jag också om man få sånna kramar =)

Mycket bra födelsedag för lillskrutten, bra fika å tårta å ...mmmm...gött gött gött =) Nu se vi fram emot nästa födelsedag =)

Många tack och många kramar för en härlig dag =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar