Mat och Bak

Mat och Bak

torsdag 13 december 2018

Julgodis, egobilder och Leo...

 Vad vore julen utan lite egengjord julgodis, så självfallet måste jag också göra lite...svåra är bara att veta vad man ska göra. Så jag gör många saker å ger bort som vanligt men just fudgen min...om nom nom....den försvinner fort de ska gudarna veta =)



Bilar fudge som man gör i tre lager/tre omgångar. Så himmelskt god och len man vill inte sluta käka den :D



Självklart vart de lite skum tomte fudge också, den är tusan inte helt fel heller. Men bilar klår det....nu äre bara frågan vaaaad skulle kunna klå bilar fudge...hmmm....



Saltlakrits fudge är en av favvisarna alla kompisar gillar, så det vart ett stort lass med dessa. Dock bra att ha i kylen annars blir dom så himla kladdiga och svart färgar bra på fingertopparna kan jag lova =)


 Choklad kola med cocos och pekan nötter, en favorit i repris sedan förra året. Går hem hos både stor som liten, Leo gick och tjuva nå småbitar när han kunde =)


Knäck med 4 olika smaker i botten, daim, jordnöt, turkis peppar och polka. Alla vart riktigt goda men mina favvis va nog turkis peppar och daim :D Dessa kommer helt klart att gå åt men jag ska göra en sats till, ska göra julmust knäck....tro de kan bli gött =)


Lilleman inatt kramade verkligen sin nalle när han somna, så himla mysigt...min lilla gosenalle!! <3


Ja idag va de juh som sagt lucia men då både jag å Leo är sjuka så orka va inte precis anstränga oss.....suck....nä, Leo han ville ha skelett dressen istället för pepparkaks dressen. Så idag går vi som vandrande zombie och skelett.....jaaaaaa de funka för oss =)


Leo fick ett egengjort julkort från Felicia, de va nån här som vart super glad de kan jag lova. Han öppna alla kort själv men de gröna special kortet jag fick....DET Ä MITT!!! Där vart jag ego :P


7 kort ha kommit än så länge, vet att fler kommer komma...vi väntar spänt :D 

Då jag ha VÄRLDENS BÄSTA MINNE när de kommer till att måsta ta kort..speciellt på mig....så blir det att den där ett ego kort om dagen blir lidande så här kommer alla kort jag missat att ta. Å ja...alla kort är taget idag :P  Ny duschad å fin så HUCH!!! =)


Egobild med jag och granen...


Egobild med jag å så ska de va varm choklad men då jag dricker som nästan bara te så va de kört...blir dock en kopp ikväll men de va ikväll de :P


Egobild med jag å...ja....de ska va SNÖ men då vi knappt ha puder en millimeter och KALLT ute kan ni helt klart fetglömma jag går ut nu så en kruka med blomma fick agera snö :D


Egobild med jag å.....alltså hur ska jag visa en julsång !??!? Jag ska ta bild på mig och en julsång ?!?!?!...de fick bli en julskiva de va lättare =)


Egobild på jag å min så kallade pyjamas då jag inte äger en pyjamas fick mina tjoffen å sonen va med istället :D


Egobild på jag och vintervantar =) 


Egobild på jag och...lucia...HELL NO...kommer icke klä ut mig i Lucia kläder å ja ha inga långa ljus utan bara sånt jag håller i och vanliga värmeljus så kisa å fantisera så se ni en Lucia :P

Lite småkul att ta ego bilder än fast jag hata att va med på kort men heeeey....de ä ändå kul å Leo fick garva arslet av sig =)
Så nu blir det att allmänt, softa lite...ska snart natta Leo å sedan få vi se vad tant hittar på =)

Kram på er alla goa människor där ute =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar