Mat och Bak

Mat och Bak

onsdag 1 maj 2019

Bussbyvallen på sista April....

Första gången för mig å Leo på bussbyvallen på sista April, inte så långt från mig så vi gick dit med Leo i cykel vagnen. Det är en rätt stor idrottsplan med några fotbolls planer och kubb å diverse saker som fanns där. Vi va där lite tidigt då jag inte visste hur länge de skulle ta att gå då höften min inte är den bästa men de gick bra.....dit...värre hem kan jag lova. Så idag är man soff liggandes, vill baka men de är omöjligt....få helt enkelt chilla idag och bara låta höften vila, kanske hinner baka imorrn =) 


Alicia är i full fart med dans =) 


De där puff molnet ni ser ovanför Leos skalle är från Pelles wiper, ser ut som en eld sprutande drake när han sätter igång :P


Lill go skitungen min, han hittade många att leka med och så hitta han en sand hög på baksidan där han bodde större delen av tiden. Desto skitigare man kan bli desto bättre, mycket glad denna gång han INTE ska hem till mig efter detta..hahahah...hade kastat in han i duschen med kläderna på =)


Mycket bra med sele då man ha en liten man som...mja....rymmer om han få chansen. Å med en massa folk runt en försvinner han fort i mängden då han inte är så himla lång än =)  Känns lite som man är å vallar sin hund, han bli lika sur å grinig när han inte få gå längre än kopplet räcker :P Men då gå man dit, vänder på han...å då är allt bra igen....lite de där tunnelseende, jag går rak fram dit...finns absolut inget att se på sidorna, fråns man sno han dit å en helt annan värld öppna sig, de ä lite som män överhuvud taget...MOHAHAHAHA..åh va jag ä snäll idag :P


Men de ä hans fel, han med rosa hår....han ta fram min inne bitch :P Hugger som en spottkobra på allt å alla =) Dock så borde folk va van nu, efter så här 38 år...mena....när jag mår bra hugger jag på allt och jag fått må bra över en månad nu så jag är giftig, de måste komma ut =)


Leos Farfar va också där, njöt av en burgare. Jag å Leo tog en varmkorv vi :P 


Bus ungarna, en ä värre än den andra :D 


Leo står och kolla på Alicia och Scott då dom ska fiska i fiske dammen, trodde han skulle vilja fiska men han ville inte det. Då Leo inte är så förtjust i godis så är det inget som intresserar han. Skulle vart en påse med Leksaker då hade han hellre fiskat =)


Alicia hittade ett snigel skal, tomt då så ingen slemmig snigel till frukost :D


Alltså linslus du dyker upp lite här å där...hahaahahahahah......bara POFF så va hon nederst i kortet, ha flera kort som är så..hahahahah.....


Tyler ta en vilopaus mellan allt spring...


Varmkorvs ätning...nom nom nom....


Lilla slampan :D Ja....alltså den där saken som står upp där bak :P Dom två där i främre rad är så snälla så =)



Ett juice paket kan va så intressant, kan hålla på bra länge bara av att fundera hur man ska plocka isär det bäst så man får ut bästa möjliga volym...och helst på sig själv....de lyckades han med..hahaahahah...


Familjen Östman/Öhlin


Scott och Leo håller på diskutera en låda Scott hittade, de ä djupa saker de där....våga inte störa :P


Herrarna på täppan




Massa barn med massa spring i benen =) 





Ida hitta oss där också =) Va många kända ansiktet faktiskt, kul att se att man faktiskt känner igen några då man bott här i övik 18 år så :P



Far och son =) 



Majbrasan tändes vid 20,00....de va en riktigt stor brasa och värmde gött. Få hoppas nu inga igelkottar fick sätta livet till...



 Far och dotter =) 


 Far och son =) 


Vart en riktigt bra kväll, bra stämning, bra sällskap å inte allt för pjökigt väder =) Vart sedan hem och ta en VARM dusch för att tina upp lite, jag frös som aldrig men mina...um...kärlekshandtag va något snor kall :D Så lite käk på de då jag bara hade ätit en gång på dagen så någe typ av käk gatt i magen...
Fötterna sa aj aj å höften sa gå å dö, knäskålen svor någe som inte va på svenska kan jag lova men de vare värt, va kul att komma ut så =) Hela gårdagen va som utomhus, massa affärer på dagen å så majbrasan på kvällen =)

Kram å Tack alla inblandade =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar