Mat och Bak

Mat och Bak

tisdag 4 september 2018

Full fart i helgen...

De vart full fräs i helgen, pojkvännen kom hit och de vart smörgåstårta, tårta och en massa bullar å kakor. Ingen gick väl härifrån hungrig förutom min kära son då som är inne i en period " VILL INTE ÄTA NÅGOT" vilket gör lite ont i mamma hjärtat. Mena ha ä inte precis fet å vill han då inte äta, ja han gå inte precis upp av att äta luft. Fick i han en chokladboll i alla fall så de va väl i alla fall något =) Så vart det en tur till Umeå för att hämta hem Pelles bil på släp så nu är den hos Farfar, ha en underbar pojkvän som ställde upp att köra med boggiesläp för att hämta ned den. 


 Men före helgen hann jag klar med tre stycken granar, de va lite piller göra men tillslut vart mina papp granar klara. Kommer passa perfekt i min julby =)


Bakade lite blåbärsmuffins med vit choklad till helgens kalas, naktdelen är att när dom kommer ut från ugnen är dom frasig å god på toppen men efter vart framme nån timme blir toppen kladdig å mjuk....BUHUUUU...jag vill dom ska va frasiga hela tiden juh =)



Mini Biskvier med chokladfyllning och en liten överraskning inne i dom =)


Mina enkla biskvier, det är bara biskvi botten med choklad på toppen, mint och daim choklad. Med andra ord ingen fyllning, precis som jag gilla ha dom =)  Gillar inte fyllningen i biskvier utan skrapa alltid bort den....uäää...men jag gilla att göra dom =)


Leo godkände smörgåstårtan men han ville tusan inte smaka =) 


Ja den se inte helt tokig ut, smaken va då inge fel heller på. Ja kan de där med smörgåstårta, dock nästa gång ska jag testa en annan fyllning. Man gör en liten smörgåstårta så kan man testa lite olika fyllningar om vad som går hem. Har varierat mig mer förut men när man ha folk runt sig som inte gillar eller inte tål då får man va mer strikt om vad man her i tårtan. Bland de godaste är e kyckling röra jag ha som lager eller en tonfisk röra....om nom nom nom.....men min tonfisk röra bli väldigt sällan då de är så många som inte gilla saker som simmar i vattnet..hahahaha....
Men, om man gör en liten och kanske bara bjuder nån stackare som vill va försöks objekt så få dom stå ut med att de är smaker dom kanske inte gilla :P De ä nu man vill va nära min familj hemmåt, dom kunde man alltid utsätta som försöks kaniner :D


Leo älska att ta kort med kameran och många gånger blir faktiskt bilderna riktigt bra, så jag tänkte jag kan lägga ut dom han tog nu i.....iii.....fredags kanske de va ?!??! Pappas t-shirt....förståerligt, de ä en cool t-shirt =)


Pappa fick också va med på kort =) 


Pappas hand och klocka, jag tro de va på klockan han skulle ta men pappas hand är juh en del av den :D


Lampan fick va med på kort...


Mammas nyinförskaffade knäck tratt, den skulle också va med på bild =) Försökte förklara för han vad det va meeeeen jag tro inte helt de gick in, han tyckte de va fränt bara av att de va ett hål i den :P
Va kort på mamma (jag) också men vägra lägga ut dom =)
Leo ska få en egen etikett med Leos Egna bilder, där kan man lägga ut några av dom bilder han ta....de ä juh mer än en kan jag lova :D


En bit smörgåstårta för mig och minecraft för Leo, de är väl rättvis fördelat ?? =)


Mystan håller koll medans jag äter smörgåstårta, de kan juh bara RÅKA ramla ned lite skinka om man ha en himla tur =)


Fick en blomma i helgen som födelsedagspresent av Farmor och Bernt, himla söt och jag älska denna blomma. Haft många i mina dar....i mina dar ?!?!? hur himla gammal vart jag inte där, 110 bast ??  =)


Mitt pyssel just nu, gör olika typer av julkort. Syr, limmar, stämplar å allmänt VÅLLA dit vissa saker så dom ska sitta =) Jag gör utsidan så ska Leo få göra insidan på dom, jag är inte riktigt säker på vad vi ska göra på insidan...ha många förslag så ska välja nån av dom =)

Gatt som plocka bort alla pyssel saker nu när man fick främmande men idag åker dom fram igen, jag å Leo ska måla lite :P

Puss på er alla ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar