Mat och Bak

Mat och Bak

torsdag 13 september 2018

Pysslas, stökas å bökas...

... här hemma är de mer kaos än ordning just nu, då jag fått fler jag ska ge julkort i år från en av julsidorna från facebook så är det lite mass tillverkning av julkort. Riktigt kul men något pillrigt å man kan konsten att limma ihop fingrarna efter ett tag, dom kanske se enkla ut men några av dom ha man hållit på ett antal timmar med =) Men här är i alla fall 40 kort, har bara 5 kvar att göra och det är en ängel på dom. Hoppas folk ska va nöjda att få julkort som inte är köpta, att man uppskattar glädjen med att nån faktiskt tagit sig tid att göra dom =) 



Här ser man ängeln jag håller på att fixa, sakerna utklippta nu ska de bara målas lite å så...limma...lite mera. Kan man bli hög av lim, känns tusan så i alla fall =)


Myst håller koll på mig från en höööög punkt så jag inte råka limma fast henne också, eller ja...mer eller mindre vart hon uppkastad efter att ha enerverat mig lite väl mycket. Att pyssla med hon i närheten innebär att garnnystan och trådrullar försvinner, små stjärnor eller annat smått pynt far ned på golvet. Lim tubar rullar iväg, platta papper blir knövlade och utklippta saker blir tuggade på...GAAAAAAH....va så arg ett tag jag koka så hon åkte upp på sin pelare =)


Mjaaaaaa, så här kan de också gå ibland. Jag bestämde mig för att ta bort Leos säng ur hans rum, skruva ned den för att sedan kunna hitta åt en mindre säng då denna tog upp större delen av hela hans rum. Medans jag skruva ned den hittade jag två skruv som va HELT JÄVLA RUND, en fick jag ut efter 40 minuters svärande men den andra va helt jävla fast. Jag va så arg att jag släppte allt och gick ut till vardagsrummet för att INTE kasta ut faanskapet genom fönstret. Så sitter jag ett tag så hör man ett BRAAAAAAK som skrämde skiten ur både mig och katta. Gick in och kolla ja men då ha hela sängen fallit ihop som ett korthus, långsidan sprack som fnöske....


..... tro ni inte skruvjäveln sitter kvar, något böjd men den är kvar =/  Så de blir att hamra ut skiten, går juh inte sälja sängen nu så jag ska hitta på något jag kan göra med delarna.....


Tomt vart det i alla fall på Leos rum, så idag blir det att städa och pyssla inne på Leos rum och se om inte jag kan få nån typ av ordning åt han, så han faktiskt ska få plats. En ny säng få jag skaffa till han efter jul, han sover ändå inne hos mig när han är hos mig så han lär inte gråta blod av att få ett helt rum att leka i =)


Ha kommit på några saker jag ska göra av delarna....ena gaveln ska bli en sak till hans kök där han kan hänga upp alla sina köks verktyg på, ska bara spacklas och målas lite så blir den perfekt =)


Den spruckna brädan ska spacklas, målas och sedan ska jag göra en julkorts hållare av den =) Och av själva ribb botten ska jag göra en tavla efter jul, ska stå några fina ord på den. Kommer nog ha användning för dom andra sakerna också, här slängs inget =D
Så nu, lyfta arslet och se om jag inte kan få lite ordning på sonens rum innan imorrn då han kommer hem....

Kramen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar