Mat och Bak

Mat och Bak

tisdag 18 september 2018

Utan router...

Ja, nu gick min gamla kära router trasig så nu sitter man med en lina men jag ha fyra saker som skulle behöva internet, 2 datorer, äppel boxen och så wifi till min mobil. Det får en att tänka lite, va gjorde man före man hade internet ?? Helt jäkla seriöst jag känner mig så rastlös, internet ha man haft som snutte filt att ha jag inget att göra men de finns alltid någe man kan göra på internet men nu när jag inte har det så blir jag faan knäpp i skallen.


Vist jag ha internet men då jag ha sonen så få han ha internet i sin dator, jag bara lånar kabeln när jag vill tvärt skicka något (som ett blogg inlägg). Å tro nu inte han sitter hela tiden vid datorn för de gör han inte, men jag tro han ha ett inbyggt sjätte sinne då han kan sitta på sitt rum och leka, så smyyyyyyger jag över kabeln till min dator och han reagera där inne. Kommer han helt storm tokig kutandes in å säger åt mig att sätta tillbaks kabeln i hans dator....hur faan vet han det !?!?!?

Fördelen utan internet är att man få annat gjort, sånt där tråkigt som man skjutit på för de är sååååå trist att göra...som laga kuddarna. Men tro på faan så ha jag nu suttit och lagat två kuddar som sömnen spruckit på, gilla tusan inte att sy men ibland få man offra sig =)



Sån himla tur är att sömnen är inne i kudden så man kan inte se hur snett och vint det är, alla knutar som kom som inte ska va där å så dom fina färgerna på trådarna :P


Vi hunnit med att måla lite jag å Leo, blivit vitt på hans köks del (sängens huvudgavel) så nu ska jag ta och skriva lite på den och så ska en massa krokar upp på den så han kan hänga upp kastruller och allt på den =) Och så ha vi målat en annan säng del, sångsidan den som gick sönder. Så nu ska jag skriva på den också och så ska röda trä klädnypor sättas fast så när man får julkort kan man sätta upp dom där :P 43 julkort ska iväg i år och jag vet att i alla fall hälften av dom kommer jag få tillbaks från...happy ! =)


Ha byggt en snögubbe av till kapade träbitar från när Pelle vart ute i skogen och kapat bort lite träd, så nu ska den målas och dekoreras, den vart lite sne men jag ha inte med helt runda saker att jobba med så den få tusan bli sne....alla snögubbar står inte rakt va, eller så är den bara full :P



Myst vart lite less att jag väsnas inne så hon tog tillflykt ut på balkongen, här trivs hon bra. Liggandes på en gammal jacka som vart omsydd till en åkpåse som sedan vart katt ligg underlägg =) Sten plattorna är väl kanske inte så varm att ligga på tänkte jag så hon fick ett underlägg och där gilla hon att ligga och se på alla katter, fräser så där fint minsta lilla katt börja närma sig =)


Har plockat bort nu från balkongen så nu äre så där tomt igen, men ska upp med nån höst blomma och så fundera jag på att bygga något typ av tomte land under den här spretande ljus trädet eller va man nu kan kalla det. Vet bara inte än hur vad och när....det återstår att se, kanske bara blir mossa å nån blomma...hmm....hjärnan tänker för fulla muggar.


Nu äre dags att kolla i några baktidningar och bakböcker för att få lite inspiration om vad man skulle kunna fixa för gött till jul i både mat och bakväg. Detta är inte alla böcker, inte på lång väg meeeeen det är några av dom i alla fall =) Inspirationen kommer flygandes, det jobbigaste bruka va man hitta 100 sorter man vill göra men måste dra ned till 20 typ :D Skaffade nyss TV4 play så jag kolla genom alla julprogram med Ernst =) Jag å han må ha olika smak på jul men ibland kan man faktiskt få några tips och ideer :P

Nä, dags att gå och rita/skriva lite på alla saker....å kanske kolla i en kokbok =)

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar