Mat och Bak

Mat och Bak

onsdag 5 september 2018

Lite julkänsla.....

Jag ha typ NOLL energi, vet tusan inte vem som stal den men jag vill gärna ha den tillbaks. Så jag proppar mig full med julsaker för de om något kan få igång mig =) Så julmusik för fulla muggar och en MASSA jul bilder som ger idéer om vad jag skulle kunna pyssla med så här kommer lite jul inspiration....den du som tycker det är för tidigt...BLUUUUUUUNDA =)  Eller sluta läsa min blogg för de kommer bli MASSA jul fram till nyår bara så du vet ;)


Lampor kan man konsten att kasta till återvinningen när dom gått sönder men varför inte göra nån typ av dekoration med dom ?? Jag vart himla sugen att testa....dock är jag inte van att måla på glas så sitter å funderar...hmmm...måste man köpa en speciell färg för de eller kan jag använda den jag ha...hum hum....


Asså ja mena faan va söt dom är...å min julgran bruka få va ifred så jag borde kunna hänga grankulor i glas ;)


Jag kan inte typ måla....ASDÅLIG på att måla/rita så här så NOPE, denna blir bara att se men inte göra..hahahaha....men skulle gärna ha hela Nalle Phu skaran i granen :P  Nu skulle jag haft Elinas talang att måla då skulle de funka sååå mycke bättre ;)


Den va ba så frän, den skulle jag kunna göra helt klart =)


Spreja grankottar kan man alltid göra, de finns många dekorationer man kan fixa med dom =)




Gjorde jag förra året, dock..när man plockar ned julsakerna så TA BORT PEPPARKAKORNA....dom blir inte så fräsh efter ett år...*host*....


Jag ä sugen på att göra en hel by i pärplattor, blir inte i år men jag fundera på att göra de nästa år. Måste bara införskaffa stora plattor s man kan göra tak å allt =)


Denna lilla godis sak gjorde jag förra året, va lite svårt att fästa allt men...ja...försökt en gång i alla fall =)


Enkelt att fixa, men fundera på att göra någe mer....betong aktigt jag kan ha på balkongen då de är känt att i övik regnar det på hösten å trä saker i fukt å regn mår inte alltid så...bra....


Lite fint att få en namn lapp på sitt paket som är lite mer hemma gjord =) 


Typ den ha jag gjort men jag kan inte göra fler nu...jag ha 5 kransar å vet snart inte vart jag ska sätta alla :P  Men kransar är roliga att göra, du kan variera allt från bollar, granris, halm, fjädrar, girlanger...ja tusan vad än du kan tänka dig. Bara fantasin som sätter gränser å ....ja...den finns de mycke av =)


Jag är sugen att göra en sån här där man kan fästa kort på...men då MAN FÅR SÅ LITE  MÅNGA...mutter morr morr grrrr..... så få man göra en himla kort så inte se så fjuttigt ut :D Måste väl finnas en sida eller dyligt där man kan skriva en sitt namn på och få julkort från då ens familj å släkt sällan får tummen ur arslet =)



Den här är så himla söt och jag ha nästan alla saker för den.....fundera på att göra den i år. Jag behöver fler pyssel saker att göra så why not denna =) Sen att den aldrig se lika dan ut som på bilden är charmen.....ska inte va exakt, ska va som MAN VILL att den ska se ut =)

Sitter dock å fundera...finns de nått tyg som kan likna snö som denna ??? Eller vad ska man använda sig av...fake snö bruka kunna ramla av rätt fort....bomull få man inte samma känsla av...hmmm.....
Få gå till en av mina jul grupper å diskutera....

Massa kramar till er alla å en god.....nääää...för tidigt.... =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar