Mat och Bak

Mat och Bak

lördag 29 september 2018

Berg- och dalbana hela veckan...

Försökt skingra mina tankar efter en vecka från hellvettet, kapat konto är faan inge kul. Först sitta timmar med olika ställen där man bara blir flyttad fram och tillbaks mellan olika personer och sedan måsta prata med polisen för att anmäla det hela. Nu kan jag inte mycket göra förutom att vänta och se vad som händer men kunde ta länge innan man får något svar då det inte är ett prioriterat brott.....nähä, de är bara mina pengar det gäller ?!?!? Å lever man på social bidrag vet folk om att varje krona är en miljon för en annan =/ Det här är sånt som händer andra....inte en själv, man ser det på tv inte i verkliga livet =(


Jag hann i alla fall göra några saker mellan attackerna av ilska, gråt och förtvivlan....mår bra mycke bättre nu då jag ha en räddare i nöd som ställde upp för mig. Så nu kan jag sova på natten i alla fall men hjärnan den stänger inte av sig är jag rädd för, då är det tur man ha pyssel och jul bestyr. Slår på julmusiken på högsta nivå och pysslar lite =)



Leos köks del är nu klar, lite pyssel att måla men efter 45 om och men så gick det. Jag och måla med en pensel snyggt så man ser vad som står är INTE min starka sida =) Jag vill ha raka fina kanter, man är perfektionist när det gäller sånt så man är aldrig riktigt nöjd men Leo vart nöjd så de va juh bra :D Ska sätta in fler krokar mellan alla krokar...vart lite stort mellanrum, så kan han hänga upp alla redskap =)


Winter Bucket List - Detta är en lista jag gjort på saker jag skulle vilja göra under December månad, man ska sätta upp saker som är mer eller mindre omöjliga och så ska man ha lätta saker som man vet man ska göra. Till saken hör att man känner belöning för varje gång man gjort något man kan bocka av, det är bara en rolig sak jag tänkte jag skulle testa =) Det har med hjärnan och belönings systemet att göra och då jag är en sån som gilla att ha listor är detta ett typ av belönings system för mig ....(vi är alla udda)


Fånga julen - ett egokort på mig, varje dag under december månad fram till jul. Det är en utmanings lista som ska stärka mitt självförtroende, har med att man ska våga se sig själv för den man är. Se sig själv, bli bekväm med hur man se ut så man ska lyckas tycka om sig själv igen. Behöver inte alltid va på ansiktet men nån kroppsdel av mig ska va med på varje kort men det måste va mer än bara en tå eller en tumme....detta kommer blir en himla utmaning för mig det ska gudarna veta. Ser det som en läxa, den ska göras helt enkelt =)


Ego bild ett ???? :D


Kollat igenom vilka kakor, bullar och godis jag ska göra i år till jul och listan vart lång...

  • Sirapssnittar
  • Barnkakor
  • Rimbobullar
  • Choklad och jornötsgodis
  • Russin kakor
  • Saltlakrits fudge
  • Lussekatter
  • Knäck
  • Bryssel kex
  • Finska pinnar
  • Biskvier ( på mitt sätt)
  • Snickers kaka
  • After Eight tryffel
  • Skurna sylt kakor
  • Gammeldags gräddkola
  • Drömmar
  • Tomte fudge
  • Bilar fudge
  • Choklad rutor
  • 5 i 5 kakor
  • Havredrömmar






Det blir lite att baka men det är bra, min terapi =) Kommer börja i November att baka och jag ha nästan allt hemma redan så...yay.....längtar som faaaaaan. Så slutet av oktober åker julen upp här å jaaaaa, det är före halloween men jag bryr mig inte =) Julen ska upp å det ska stor städas sedan börja min bakning, frysen ska fyllas och kompisars frysar ska fyllas ;)


Det poppas för fullt idag och både jag å Leo sjunger med, dansar och helt plötsligt ä jag glad jag ha fördragit för fönsterna annars skulle verkligen mina grannar tro man är helt knäpp =) 


Leo ha en förkärlek att vilja ha kistor, lådor som han kan lägga saker i och bära runt. Å då hans förra kista är lite...um...halvdöd, det är mer eltejp, silver tejp än kista snart så köpte jag denna åt han. Men nu skulle jag vilja fylla den med något men vad ??? Choklad pengar är han inte förtjust i så...hmm...kinder ägg ?? Vad skulle man lagt i, vore juh lite kul om det va lite pirat tema men svårt det också, kan inte pula ned ett svärd precis. Vet bilden är super dålig, det är ett kort från mobilen så =) Men den är rätt stor...hmmmm... gnuggar geni knölarna....

Nä, dags att börja med lunchen här...va just nån som skrek MAMMAAAAA JAG HUNGRIG!!!! Inte ofta man hör det :P

Kramiz....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar