Mat och Bak

Mat och Bak

tisdag 8 mars 2016

Ja se de snöa, ja se de snöa...


 ...de va väl  roligt hurra !?!?!?

Sportlovs veckan inleddes igår men vi va inne och tog det de lilla lugna, jag plocka bort saker överallt för än hur man gör så är alltid måndag en dag man ska plocka bort allt som vart under helgen.
Lördagen va det fullt upp med disk, tvätt, städ och allt sånt där hipp hurra saker men då söndagen tog jag mamma ledigt =)


Jag följde med Kicki och Peter till Kramfors för att kolla in Dollarstore där och en tvär sväng in på Willys. Sedan off till Härnösand för att käka på macke donken och kolla in deras Dollarstore, tycker fortfarande Lycksele ha bättre Dollarstore än både Kramfors och Härnösand. Men de va skönt att komma bort ett tag. Pelle han va ute och åkte bob med Leo så han fick leka av sig...ja både Pelle och Leo fick leka av sig :D


Ha nu suttit och planerat in en massa saker för Mars månad, det är tjej kväll, möten med både sociala, psyk, läkare, BVC, 2 födelsedagskalas å så var det några andra småsaker som ska göras. Så Mars är uppbokad med massa blandat....dock ä jag inte helt säker än på Påsk....


.....då jag gärna skulle samla Matgänget och käka påsk middag men samtidigt kommer kompisar att flytta till hus så vi vet inte om man hinner med nån stor middag eller om man är mitt uppe i att hjälpa dom att flytta.....så jag passa på att lämna påsk lite så där öppen så man kan peta in någe om tillfälle skulle ges =) Men påsktårta fundera jag på att göra ändå, jag ha några fräna bilder på olika påsktårtor....nu ska jag bara lista ut HUR man gör dom =P








Å en massa påskägg börja vi få ihop också, Leo står vid vitrinskåpet varje dag och säger "ägg...vill ha".... du får till påsk lillskrutt =) Vi kommer klara oss med godis ett bra tag framöver =P


Enda jag blir lite lessen på är alla jävla negativa saker som skrivs direkt men lägger ut en bild med massa påskägg. Jag ha delitat flera inlägg som som allmänt ...

"va faan ska ni äta allt de där"
"inte kan ni väl ge Leo all den där godiset, barn få inte äta så mycke godis"
"hur kan ni slänga pengar på sånt där"
 "ha du ingen moral"

En sak ska jag göra JÄVLIGT KLART FÖR ER!!!! Jag slänger MINA PENGAR på vad jag vill, jag sitter inte och kritiserar er varje gång ni köper någe som inte jag tycker man ska slänga pengar på. Det är så jävla självklart att inte Leo få allt godis...de ä en sån jävla dum fråga så jag blir ba förbannad att man över huvud taget tror det, visa bara hur korkad personen är som fråga det. Och jag äter de godis jag vill äta, vill jag äta äter jag...vill jag inte äta äter jag inte. Efter operationen jag gjorde på min mage KAN MAN INTE ÄTA HUR MYCKE SOM HELST....man spyr och mår dåligt efter bara några godisar. Jag äter nästan inge godis alls...vad jag går upp i vikt av är dricka å de vet jag...så innan nu börja yttra er tänk er för innan ni står å tror och dömer.  Dessutom så köper vi inte alla, jag får varje år påskägg av vänner som vet jag älska påskägg....dom ge en mys stämning precis som all julpynt på julen. Och jag är med i diverse olika tävlingar så jag ha vunnit  både förra året och i år. Negativa falska personer behöver jag INTE i min tillvaro...kan du inte säga någe snäll så HÅLL KÄFT!! Finns en anledning varför jag börjat ta bort folk från FB, du få tycka va tusan du vill men för det behöver man inte skriva det. Man behöver inte kommentera med nedtryckande saker bara för man själv inte gilla de....få kan man helt enkelt hålla käft och hålla det för sig själv...

Bara för att jag se på FB saker jag inte tycker är helt rätt kommenterar jag inte det, jag behöver inte trycka ned andra för att må bättre som tydligen ni behöver...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar