Mat och Bak

Mat och Bak

fredag 11 mars 2016

Superfin dag ute....



Det vart en tidig morgon idag då Leo somnade 20,30 igår och inte 23-24 så klockan 06,30 va vi igång. Håller på vända Leos sov tider och det går riktigt bra sedan vi fick börja sova på soffan, Leo somna snabbare, vakna inte på natten, vakna tidigare och jag vakna mer utvilad så de känns riktigt bra =) Har vart död i hjärnan sedan jag va hos hjärn skrynklaren i onsdags men nu mår jag bättre igen...så ut å lek....





Redan klockan 8 imorse klädde vi på oss och begav oss ut för att leka, hann leka i tre lekparker, fara på coop å handla kinder ägg och en cola, fara till Human resurs. Vi tränade på att gå på trottoaren idag och se upp för alla bilar. Viktigt när man bor i en stad så dom inte bara kutar ut i vägen, han kollade så ingen kom, han vinkade åt många bilister =) 





När man ha en son som annars går i 110 knyck hela dagen tills han dör på kvällen så är det alltid bekymmer att gå ut i en stad....de ä som att be han ska bli påkörd. För hålla hand vill han oftast inte å tro mig när jag säger man ha testat ALLA knep för att få hålla handen eller bara få liksom gå bredvid han.....KAN SJÄLV....jävla egen vilja ja tro jag blir galen snart.....




Men vintertid ute när man först ha lite för stora och tunga skor och så ha man en overall så blir man automatiskt braaaaaa mycke långsammare =) Så då kan man gå snällt och fint bredvid mamma utan att hålla hand....de är en saga...för bra för att va sann =P 



Meeeeeen, de kommer juh en sommar också men jag ska köpa en sele till han så han faktiskt kan gå själv men att man ha lite koll över han när bilar kommer. Man hinner inte alltid med han å vill inte han ska bli överkörd så känner det är de bästa......


Hittade en bra sele på Lekmer jag ska köpa, då kan han va med ut å gå i sommar å man kan lämna barnvagnen hemma ...yay =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar