Mat och Bak

Mat och Bak

torsdag 10 mars 2016

Baka, baka liten kaka....


eller ska det kanske stå baka baka liten muffins ???

Jag fick en sån där "muffin maker" av svärfar som julklapp och jag ha inte hunnit testa den än. Jag vart så sugen men de ha vart en massa annat å baka. Tänkte att nu till påsk kanske man skulle ta och göra söta små muffins med kaniner, kycklingar å sånt på. Jag ha inga problem att göra muffins men jag är väldigt novis på att dekorera men kanske man ska göra ett försök !?!?!?!?


Till saken hör att jag ä så himla sugen på att baka allt men jag vet jag ha varken tid eller plats för att baka allt så måste välja. Men när utbudet är så stort med både bullar, små kakor, skorpor, saftiga kakor, muffins, tårtor, bakelser och mycket mycket mer...hur ska en baktokig då kunna välja. 

Skulle juh vilja ha någe kul till påsk och har inte så mycket tid att hinna testa något, nu i veckan är det fullt och nästan hela nästa vecka. Jag ha möten från höger till vänster men hoppas det ska börja lugna ned sig snart så man kan andas. 


Ska juh ha tjej kväll nu lördag den 19:onde så om jag testa baka någe torsdagen eller fredagen kan man testa det på brudarna. Överlever dom kanske man kan baka det till Påsk =) Tycker det är så kul när folk säger " gör inte så många sorter " det är som att be en alkoholist....ta bara en klunk ?!?!...Um jo de funka juh bra va ? =)



Annars nu är det bara att ladda batterierna då lördag blir det Baazinga för att gratta Alicia som fyller 3 år och sedan söndag kommer svärfar som fyller år så de blir smörgåstårta. Ja ha de ja gör =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar