Mat och Bak

Mat och Bak

måndag 26 oktober 2020

Det börja ljusna....

Äntligen så har jag och Leo blivit friska, det är bara lite hosta man har när man anstränger sig plus takdropp men de skyller jag på kylan =) Så på torsdag ska vi äntligen få komma ut ur lägenheten, då gör vi en massa affärer osäkra så man bör inte va ute då ;)
Eremit, är vad man känner sig, vist man vart å slängt skräpet men ..."thats it" längre än så ha man inte vart. Så det börja va hög tid att få komma ut å glo på andra människor än varandra...


Som sagt jul i lägenheten här så de lyser så fint i alla vrår å kanter, men så i förrgår vare en som tjatade öronen av mig....


...SÄTT UPP JULGRANEN....om å om å om igen....å jag är väl inte den som säger nej till det ;) Så granen åkte nu upp, all dekoration är det Leo som satt upp...även glitter men ljusen och stjärnan va det jag som fick sätta upp =) Alla julkulor, hjärtan å stjärnor är röda men se ni att de finns EN blå julkula.....det är Leos, det står Leo på den, nån som är mäkta stolt över SIN julkula =)
Himla mysigt sken från julgranen när resten av lägenheten är svart ...love it ❤


....satte oss i soffan, såg julfilmer, kolla på all juldekoration och käkade choklad. Fråga folk om dom kunde gissa vilken som va min, alla trodde de va pepparkakan meeeeen tyvärr jag äter den med lakrits då Leo inte är förtjust i den . Men visst tusan nallade jag en bit eller två =P


Första julskinkan gjordes också i helgen...om nom nom....så himla gött på en rostad fibermacka med smör och maaaaaaassa senap =) Få se hur många skinkor jag mäkta med i år....förra året låg jag på 7-8 stycken =P


Min lilla spjuver, teater apa..hahaha....


Ja, granen lyste EN dag sedan bestämde sig en LAMPA att gå sönder. Så jag bytte den (trodde jag).....ja alltså jag bytte den de gjorde jag men till vad....jo...EN LAMPA FÖR EN ADVENTS STAKE å tydligen gilla inte min ljus slinga sen så inget funka nu. Måste testa att köpa nya extra lampor just för gran belysning å se om slingan funka då annars...blir det en ny julslinga...yber suck....för att de ska funka måste jag ned med mer eller mindre ALLT!!! Hoppas hoppas de räcker med att bara byta lampan...
Å jaaaaa, de är en madrass på golvet....nu när vi vart sjuka ha vi sovit i vardagsrummet, himla mysigt och jag kan ligga högt med överkroppen. Visst det tar lite plats men....de funkar =) 


Längtar tills julkorten börja komma in =) Fundera på att göra en ny girlang också....hum hum...en per år borde väl bli bra ? =) 


Min äldsta jultomte...den i mitten som är en lampa. Är faktiskt mamma och pappas lampa som jag ärligt snodde när jag flyttade hemifrån =) Håller på med ett jul kollage som ska upp här i hallen, bara nalta PYSSEL med den men kommer väl bli klar här vilken dag som helst nu =) Få få allt Leos bäbis bilder flytta på sig =) 


WOOP WOOP...de enda jul dekorerna jag ha kvar nu att ställa ut, hänga upp, dekorera är detta.....den som vet hur mycket jag ha vet att jag tömt flertal flyttlådor, det ha fyllt mitt bord i 3 omgångar :D Men nu...äre utspritt i lägenheten å du kan inte ens skita på dass utan att se jul ;) 


Uttråkad...jag.....nääää..hur skulle ni kunna tro de ..hahaha.... 
Suttit och sett på när en spela Fortnight på youtube å känner de att...visst det är ett kul spel men jag tro ja håller mig till WoW =) Leo skriker efter spelet men han få faan vänta....nån gång blir han äldre =) 



Hitta två olika musmattor, en av dom ska Leo få i julklapp då hans är så vass än fast jag tejpat den med eltejp för att inte göra illa sig. Så...en musmatta men då står man i valet å kvalet....vilken...hum hum....





Hittade också julklapp till mig....ja alltså jag ska inte ha alla av dom men jag tänkte välja en. Men en sak jag blir lite sur på dom, varför kan dom inte visa några bilder på insidan så man ser hur det ser ut ? För det är en HIMLA skillnad på målarbok till målarbok å jag är JÄVLIGT kräsen på hur dom ska va, vill ha en bild på varje sida..inte både bak å framsidan, det få va smått men INTE YBER SMÅTT å inte en MILJON SAKER PÅ EN BILD....hata sånt.....å då man inte se insidan hur ska jag då veta =( Jag va på bokhandeln här i Övik men jag hittade ingen jag gilla å jag skulle uppskatta om det va en JUL bok ...




Hitta tre olika typer av julklappar man skulle kunna göra, jag är klar med julklapparna för i år (utom till Leo) men nästa år kanske man skulle gjort detta =) Men med en EGEN tutch av det hela =P


Men nu, klockan rusar iväg så det blir att hoppa till soffan med Leo för att göra lite matte och läsa lite. Han börja bli riktigt duktig skruttungen min ❤ Hoppas ni alla haft en bra helg och får en bra vecka....

Kram på er =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar