Mat och Bak

Mat och Bak

måndag 19 oktober 2020

Förkylnings VM....

Ja, äre inte jag som är sjuk så är sonen min sjuk så nu är vi mer eller mindre sjukstugan här. Leo har samma som jag, snorig, febrig, hostig, halsont...och det varar inte bara en vecka. Jag är inne på tredje veckan nu, men jag känner de börja gå bättre å bättre. 
Allt är som borta bara febern som ställer till problem men fortfarande i karantän =(  Antibiotika kuren ska va över innan jag få gå ut, så sjukt enerverande att inte få röra mig en meter utan att febern blossar upp. 
Å Leo...uj...ja du han är inte frisk =/ Svårt att få i mat, svårt att sova....å väldigt mammis så man kan säga jag är lite låst.Alla mina saker står i standby tills min lillskrutt blir frisk igen.... de enda pysslet jag kan göra är där jag kan sitta och ha honom bredvid mig ....


Så dök denna upp i brevlådan idag så nu är då dagens läsning räddad, vad jag sett fram emot lite tidningar om julen =) Wabb hela veckan lång å så nästa vecka är det höstlov så hoppas han då ska må bättre då, kan han få gå ut och leka lite med skrutt ungarna här. 

Men jag ha hunnit med att fixa jul här hemma, inte klar än men en braaaa bit på vägen =) Man märker de va inte så himla länge sedan man stor städade då de fanns som inget damm på hyllorna och fönsterna va alldeles rena, man måste juh ha något att göra när man är hemma =) 


Min lilla julby är inte så liten längre, den växer för varje år så snart kommer jag att ha plats för något mer....måste skaffa större tv bänk :P 


Knasiga saker man kommer på sig själv att göra....istället för att putsa julstjärnorna så diskar jag alltid dom. Trasan när man putsar fastnar alltid i alla vassa kanter så man får aldrig dom ren...lättare att diska =) 
Men som sagt julen tar sig här...går framåt.... =) Men vill ut på affärer, kolla på lite jul där....just nu kan jag bara se det på olika reklam blad, men jag vill ta och fingra på allt :P 


ÄNTLIGEEEEEEEEN, julkorten klara....de vart ett antal veckor/timmar med klippa, klistra, måla men nu är dom klar. Så ungefär 50 stycken ha jag gjort så nu äre bara att skicka ut dom i December å detta år SKA DOM JÄVLAR KOMMA FRAM....
Dom jag skickade förra året kom aldrig fram =( Bortkastat med tid och pengar....ursh....


Kortet som Leo valde som kort att ha när man vecklar ut julkortet ha äntligen kommit så fick klistra in det....nu sitter jag dock å fundera om jag ska måla en svart ram runt kortet och skriva under kortet eller om jag bara ska låta dom va så här enkla...simpla....hum hum.....
För två sekunder sedan sa jag att dom va klara men självfallet lyckas jag komma på mer saker man skulle kunna göra med dom...

Baksidan av julkortet, har adressen på ett klistermärke så dom som inte vet vem tusan dom fått det av så finns svaret på baksidan, bruka skriva det för hand men vart lite lat att skriva samma adress till 50 pers..hahaha....

En del av alla kuvert...vart dock utan så måste köpa fler..hahahaha....få se hur många man får tillbaks i år =) HATA att få god jul på facebook...de gör mig inte ett skit, jag vill ha kort...sätta upp på väggen och sedan kunna göra en tavla av det hela =) 

Men nu, försöka komma på nån mat Leo vill äta som inte gör ont i halsen. Det är svårare än vad många tror....

Hoppas ni håller er friska...
Kram på er alla....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar