Mat och Bak

Mat och Bak

onsdag 29 maj 2019

Förändringar i lägenheten....

...för två veckor sedan bestämde jag mig att NU ska förändringar ske här i lägenheten så jag började med att gå genom alla skåp å slänga sånt jag inte ville ha kvar och tog fram saker jag kan sälja för dom ligger ändå bara där. Sedan begav jag mig till sovrummet å skruva isär säng gaveln och flyttade alla möbler in till sovrummet som vi nu i (lördags) körde till Pelle. 
Å alla lådor ni ser är lådor Pelle bar upp från förrådet som ska säljas.....de.....de ä en hög kan jag lova. En massa barn saker plus mina egna saker man ha dragit på sig under åren. 


Så här fint var rummet innan nu i lördags......kaos...på hög nivå....



Dom vita hyllorna här är från Leos rum, så Leos rum hamnade lite i kaos också...


...men vet ni vad...han ha lekt mer i sitt rum nu efter jag flyttade ut hans hyllor än vad han gjort någonsin tidigare ?!!?!?!? Jag ha kommit på de, Leo hata djupa lådor för han kan inte se vad som finns. Lägre lådor men fler av dom så man kan dela upp bättre....så...vill han ha det....

Så här i Leos rum ska det in hyllor som jag köpte nu i Måndags på jula i klara fina färger.....


Många projekt är på G nu, detta är nummer 1... denna fina gamla dörr ska bli min säng gavel =) Den är så fin jag behöver inte spackla...eller slipa....den ska bara vitbetsas och sedan få ben så den kommer upp lite. Men SATAN så tung den är....äkta jävla trädörr från den tiden man visste hur man gjorde dörrar :D När jag fått hjälp att bära denna på plats kommer den stå där...för att framtid :P


Projekt 2, detta ska bli Leos två hyllor och ett skrivbord i mitten med en massa glada färger.....


Projekt 3, denna tavla ska göras om då de ser ut som gammal torkad sperma är sprutad över hela tavlan...men de är lim som blivit helt jävla fel på så många sätt. Så.....få se vad jag kommer göra här =)
Projekt 4, är en annan tavla som ska få sig en ram
Projekt 5, är en annan tavla jag håller på med....
Projekt 6 är en växa säng jag ska få av en vänlig själ (som också gav mig dörren och som ska ge mig projekt 7 också) som möjligtvis ska målas vis eller randig eller va jag nu hitta på =)
Projekt 7 är pinnstolar jag ska få av min vänliga själ som ska målas vita till mitt runda bord jag målade vitt för nått år sedan =)

Så det är MINST 7 projekt i år.....minst....hahahah....


Så här ser sovrummet ut nu när jag fått bort en massa till Pelle....


Jag ha massa lådor kvar att sälja men de går framåt i alla fall.....få se det så :P 


Jag ha gjort många fina fynd under två veckor nu på både Second hand och Facebook köp å sälj sidor. Här är ett av fynden, det är två hall lampor som ska upp i min hall MEN....dom som tillverkade dessa lampor tänkte INTE på folk som bor i lägenhet men jag vet precis va jag ska göra för att få upp dom, dom överlista inte mig dom jävlarna...hell no!!!! 



Fyndade idag två sängbord som jag ha sökt som tusan, jag ville ha med dörr så jag kan gömma saker jag kanske inte vill alla ska se :P  Å så fick jag hemkörning på de, himla vilket lyx måste jag säga =) Så tusen tack Amina för hjälpen och skåpen är riktigt fina =)


Hittade ett par lampor på facebooks köp å sälj, två i glas....har inte bestämt än om dom ska va i fönstret eller på vardera sida av tv.n....


Hittade också på FB köp å sälj denna taklampa, den ger ett fint skönt sken i hela sovrummet...gilla att den är i tyg....


Å sen va vi på IKEA igår, jag Gunhild och Leo....hittade precis va jag skulle ha och kom bara hem med EN sak som jag inte hade planerat....ljus :P Faan jag är stolt över mig själv juh, att bara hålla sig till listan =)
Köpte bland annat denna stora plastlåda med lock som jag ska ha till mina pyssel saker, jag ha så pass mycket jag behöver något att ha allt i. Vart jag sedan ska ha lådan...mja...de få jag klura på sedan :P
Rom byggdes inte på en dag...inte heller min lägenhet så jag ha lite tid att fundera :D


Å så fick jag låna Pelles frys, så nu få jag plats med lie extra tills jag kan hitta mig själv en egen frys som få plats här i hallen som förra frysen jag hade. När man ha lägenhet ha man inte vart som helst att ställa sånna saker så de gäller att vänta tills man hittar rätt =)
Men den ä så söööööt....så liten, är så pass liten jag glömmer bort att den står där ibland :D


Å då köket är upptaget för att måla saker i fick bordet stå i vardagsrummet där vi också sover jag å Leo så....de är en bland rum nu för tiden =) Meeeeen de går bra, allt fixar sig om man bara ha lite tålamod...å de ha juh jag så mycket av eller hur va de nu ?!?! :P
Men nu, fortsätta städa...tvätta...pyssla....

Puss alla sötnosar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar