Mat och Bak

Mat och Bak

lördag 4 maj 2019

Här luktar de gööööööött......

Igår baka jag en massa bullar, kände de va dags för något kul. Man sakna ibland att bara kunna baka nu när man inte ha frys å bullar är en sån sak jag bruka frysa ned då jag inte hinner äta upp. Men nu baka jag och ger bort allt utom en påse som är min och Leos =) 

Men ursh fy va gårdagen va jobbig, var verkligen en dag med gråt men ändå skratt, jag har nog aldrig gått så upp och ned hela dagen de va riktigt hemskt. Storböla ena sekunden man håller på ta ut en bullplåt ur ugn för att sedan när man sätta in nästa plåt gapskratta. Det vart en blandning av mitt psyke, samtidigt jag lyssna på musik å vart glad, sjöng, baka som jag älska men hela tiden gick mina tankar till min moster som gick bort i förrgår =( 

Att vi alla dör är en självklarhet, men när ens släkt försvinner en efter en så känner man att de går för fort. Jag blivit mycket starkare i mig själv men en sak som påverkar mig riktigt hårt är just döden....synd att vi tappade kontakten men jag har kvar alla brev hon skrivit till mig. De hjälpte juh inte att läsa dom då böla ja bara ännu mer, sakna dig moster <3


Härliga goa bullar, tur man ha vänner man kan göda =) 


Tusen tack Mamma för dom snygga tjocksockarna, dom passade perfekt på mina fötter och vilket snyggt mönster =)


Jaaaaa, de där är godis....å HELA är full. Då en vän fick flertal lådor med påskgodis som gått ut som ändå skulle snöra så fick jag tre lådor. Nu då jag inte äter godis måste hjärnan spinna vidare va tusan kan jag gör med det då....


...så det vart en typ av kaka som man ska ha Polly i men tog Drageeägg choco istället, å de funka precis lika dant så gött :D Meeeen jag ha 95% kvar av lådan.....um.....ska jag komma på någe mer å =) Men gud så kul att testa saker :P


Kola ägg va det bara lite av men testade samma kaka fast med dessa...


... OM NOM NOM....inge fel där måste jag medge =) Lär inte va sista gången den blir gjord :P 



 Dom här ha jag inte kommit på än va tusan jag ska göra, påskskum....de kan juh konsten att bli hårt efter ett tag så....um...ja.....smälta ned ? Nån hård kaka kanske med skum i som smälter....kladdkaka med påskskum i ?? ....min hjärna går het nu kan jag lova....


Självfallet vart det.....um.....ja alltså jag vet va de heter men folk blir sur bara för man ens säger namnet så jag måste hitta på någe annat för de är INTE NÅN JÄVLA CHOKLADBOLL!!!! Skitig ballkula med mjäll ??? :P Jätte hare spillning med mjäll ?? :P

En kväll när jag och en vän som är mörkhyad satt å kolla på film hade jag gjort negerbollar och tagit fram. Frågade han om han tog illa upp för jag säger negerboll, de sket han fullständigt i. Så böjde mig fram för att ta en, tog en tugga så ser jag han sitter å tittar på mig å ler....
-Va faan ler du åt ? Ha jag något runt käften tyckte jag...

- Nej nej....de ha du inte, men nu när du ha mig i dig...hur känns jag, va jag sköööön, njöt du lika mycke som jag ?!?! å så asgarva han....
Asså...jag kan inte säga negerboll hädan efter jag måste namn döpa om dom..hahahahaha.....


Så nu ha jag både kakor och....bollar att ge bort imorrn då vi ska å kalas, men dom där utan mjäll behåller jag....dom är mina :D


Lagt kött i marinad också, blir de bra väder kanske man skulle ha grillat men de verkar som att de kan bli lite...skit väder så att säga, ja....tur man ha stekpanna i värsta fall, så länge jag få kött å jag nöjd :D

Nä nu njuta av lite mat medans sonen är på Paradisbadet med pappa och hans flickvän =)

Kram på er !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar