Mat och Bak

Mat och Bak

söndag 17 april 2016

Påsk Oppa Lia 2016


Påsk firades Oppa Lia med massa ägg och masa god mat + vänner så vi mer eller mindre rullade hem =) Va riktigt roligt och det blir nog en resa snart dit igen..kanske för att ha ännu en matbjudnings middag =)


Leo vart glad över alla ägg, roligast va att öppna dom och se alla saker som gömde sig däri....chokladen va som inget han brydde sig om. Olof va nog den bästa, å så Minions gick verkligen hem =)


Gjort gegga......gegga till kycklingen som ska ligga i marinad till middagsbjudningen då vi körde Thai mat...


Våffeldagen ska man självklart ha våfflor, med både grädde och sylt =)



Får det lov att vara en kopp jordgubbs sylt....?!?!



Oj, lite lik Engla =D


Ja döda en kyckling också =) Den gick mycket lätt ned i min mage....till och med två stycken dock inte samma dag =P


Thai Middagsbjudning med Kicki, Peter, Alicia, Scott, Johan, Suss, Nicklas, Pelle, Leo och jag =) OMNOMNOM.....vårrullar va smaaaaaskens =)





Ååååå va jag bli hungrig när jag se maten.......tro vi måste ha en matbjudning snart igen så man få mumsa på lite mera =P


Scott fick sig lite vatten....dock inte spill säker mugg så fick hålla liiiiite koll =)



Självklart lite Uno på detta, dock kanske inte lika mycke som jag ville. Fick juh inga poäng, skyller på den som delar =P


Stormys i soffan =)


Mastig och mättande påsk tårta...man ska ta en micro liten bit annars blev man blööööööö =)




Leo och Scott myser lite, Leo gilla lille mannen...bäbis söt =P



Johan duktig på hålla bort saker från bordet, plocka å städa så jag hade inte allt för mycket att göra =)


Määäätt Kicki väntar på Bingolotto!!


Alicia pekar på någe ute.....mins dock inte vad. Flygande Åsna?? =)


Uäääää, mätt...uäää....men en burgare på detta så =P

Va en riktigt rolig påsk och jag gör gärna om den igen, något att se fram emot nästa påsk =) Nu blickar man lite mot Midsommar....va ska man hitta på då montro. Lekar kanske ?? =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar