Mat och Bak

Mat och Bak

fredag 22 april 2016

Ny dammsugare....


Min trogna följeslagare ha följt mig ett flertal år nu å den ha käkat allt från råttor, kattskit, matrester, grus, leksaker till blommor.....men nu ha den i graven gått in. Den va mer silvertejpad än silvertejpen i sig...vilket kanske är inte en sån positiv sak i sig. De fanns inte en enda del som inte ramlade loss på den men nu orka jag inte bli arg på den längre...


... köpte hem den nya röda faran. En Hover dammsugare, hade dock hoppats att sladden skulle va längre men om dammsugaren skulle ha den längden jag vill att den skulle ha få man punga ut med en tusenlapp till så de fick bli denna. Kört den redan ett flertal gånger och jag känner mig nöjd, den äter allt =) De enda lilla va alltså sladden, jag vill få mig i hela lägenheten på bara en elkontakt men icke...måste byt...åh så jobbigt =) Ilands problem ++

Så glad vi kunde köpa en ny, haft problem med min gamla i snart ett år så......men socialbidrag ge inte så himla mycke övers så de gäller att spara några år.....men nu så...tut tut så kör vi =D




Ett test till damsugaren vart under ugnen...ja....ni hörde rätt. Jag tog ut själva vagnen under spisen där man lägger plåtarna så möts jag av detta.....


Hade det vart bara damm eller lite smulor hade jag inte reagerat men det var HELA kex, HELA bröd.....de va hur mycket som helst. Å inte på golvet utan på en hylla under spisen. Se nästan ut som råttor ska ha dragit dit det men fanns ingen råttspillning alls.....
Både jag å Pelle står med frågetecken ovanför skallen, ha nån unge lagt dit det och HUR i så fall ?!?!? Den är juh som längst in under spisen och du får dit inte dit om du inte plockar bort hela vagnen under och bara de ä ett smärre hellvette.....

Ja, vi tog bort det i alla fall så nu äre rent. Få se om det händer igen då ha vi små tomtar som går å bär på våra kex och gömmer dom =P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar