Mat och Bak

Mat och Bak

lördag 1 december 2018

Ego foto utmaningen och jul käk.....


Förra helgen testade Leo på lite nytt till badet, en som färgar och en som...ja...inte bubblar men låter som "sparkel" som godiset man hade när man va lite, la det inne i munnen och de va som små smällare som smattrade. Samma sak med Sprakande bad...varade verkligen inte många sekunder innan det va över så där va vi inte alls impade. Men att färga vattnet va kul, dock gult vatten....hahaha...såg ut som han pissat i de =)


 
Lite så där gul grön, hoppas blå färgen ska va mer...tilltalande =) 



Vi bakade förra helgen också då jag va så sjukt besviken på dom förra barnkakorna jag gjorde så denna gång fick Leo hjälpa, han rullade bollarna och pytsade ut sylten i hålen jag gjorde....kan väl säga de gick bättre än chokladen som skulle på mina havre flarn......HAHAHAH....hade smält choklad som skulle ringlas över men de gick inte helt som...planerat =) De mesta hamnade på plåten så vi satt med två skedar var och öste upp på alla kakor =)


Å så gjorde vi smarrig mat med kyckling, fetaost, potatis sallad, mangoraja....


Leo i sin tur ville ha fiskpinnar å stripps ?!?!?! ...knas unge men ok....han äter juh i alla fall =)



Ha gravat två olika laxer till jul, denna översta är med svartpeppar, vitpeppar, dill, salt, socker och en massa fisk krydda.....


Denna är gjord med svartpeppar, vitpeppar, rosepeppar, enbär, dill, salt och socker =) 


Igår vart det att göra revben och man ska va glad om det blir något kvar till jul för herre min ge va gött de vart, möjligt för  kryddat för ett barn mem han kan alltid käka korv =)


Tillverkning av smågrisar, det är lite pill men mums va gött när dom är klara och så ska man äta nykokt potatis...om nom nom....å gärna hemma gjord senap...om nom nom....


Färdiga att servera....


Vi ha fixat en hemmagjord "pickax" till sonen, nån som lever i sin Minecraft värld....


Liiiite farlig men han se värre ut än vad han är :P 


Nu ha jag också smakat skumtomte....never again...heeeell no de va inte min smak =/ Uääää....Leo sa samma sak...en klunk av den och 20 klunkar av någe annat för att skölja bort smaken =/


Ja, nu börjas det..1:a december så nu börja min utmaning på ego bilderna. Idag skulle jag ha något rött så vad passar bättre än en tomte luva =) De vart konstigt ljus men tog jag blixt då försvann ansiktet mitt ...hahaha =) Tar emot men jag jobbar på det....


Ge bara en HINT om att deeeeeeen vill jag ha, skulle krypa ned i den och aldrig mer komma upp =)
Nu, dags att utfodra kräket och se en tomte film....de är en härlig tid vi ha nu =)

Kramiz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar