Mat och Bak

Mat och Bak

måndag 19 november 2018

Mera bakning och en massa Leo :D

Veckan ha bara flugit fram, jag ha inte hunnit vända mig så plötsligt va min vecka med Leo slut. Hann aldrig göra något blogg inlägg då men de kommer lite bilder nu från veckan med skitungen min =) 
Försöker komma på vad vi gjort...hmm.....ja vi ha målat en massa. Ritat målat och allmänt lekt, busat, gjort en massa mat..... man hinner inte så mycket på en veckan faktiskt. 





Lill skiten är så himla.....JAG VILL INTE BAAAAADAAAA...man få nästan slänga han i badet men väl där kan han sitta länge. Som nu i veckan...45 minuter då tyckte jag att faaaan nu ä du lik ett russin nu få du faktiskt komma upp :D


Leos egna lilla gran, han valde färg och han ha dekoerat...nöjd kis =) 


Tomten ha vart här med några paket å det är nån som är nyyyyyfiken vill jag lova. Men han öppna dom inte...skaka...lukta...klämma lite men inte öppna. Kommer fylla på några stycken varje vecka så han ser det växer under granen =) Han va dock inge glad på att PAPPA hade största julklappen än..hahahaha.....stackaren =)


Å så ska jag påpeka det är Leo som klätt granen.... Enda jag satte upp va ljus slingan sedan äre han =)


Så nu när Leo fart till pappa i fredags så ha jag spenderat Lördagen med att städa (städar alltid innan bakningen dra igång) Så Söndag och idag vart full ös medvetslös....jag ha hunnit med en massa olika kakor, va säga om....


Barnkakor


Drömmar (helt underbart perfekta...så stolt)


Havredrömmar



Brysselkex



Siraps Snittar (ljuvligt sega och goda)



Jordnötskaka


Ååååh, en gammal favorit sedan barnsben. Vet jag gjorde denna när man bodde hemma med mamma och pappa... dom tyckte det va mer som godis medans jag och Elina pula käften full =)
Fick ta fram "stora bunken" för att kunna röra runt allt som man ska......så enkelt faktiskt....sirap, choklad, nougat, cornflakes, marie kex, smör.....inge mer....and POFF så ha man en god SÖT kaka/godis :D


Choklad ruta


Börja fylla frysen allt eftersom, meeeen jag ha mycke gött kvar =) Så nu...kapa upp allt som ligger i kylen och frysa in...åååå försöka att inte knycka allt för många bitar :P

Kram på er alla där ute <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar