Mat och Bak

Mat och Bak

måndag 25 december 2017

God Jul på er alla....

Julen ha vart riktigt bra måste jag säga, med god mat och trevligt sällskap. Fick några fina julklappar och Leo blev bortskämd som sig bör på jul =) Till och med tomten hade kommit med en massa julklappar som han öppnade en efter en under dagen så han hade något att leka med. Inte helt frisk och de märktes men han höll modet uppe och busade så gott han orka =) 


Jag fick då några julkort i år, riktigt nöjd.....fler än förra året dock va det några som inte skickade som jag tro faan jag ska sparka på smalbenet snart. MINA BRÖDER!!!! Dom vet jag älska julkort men dom kan aldrig få tummen ur arslet å skicka ett...grrr.....


Leo i sitt nya "badkar" i fredags, badade för att sänka tempen lite i kroppen vilket gjorde han gladare. Precis som när vi for ut för att vänta på pappa och Thess då vi skulle fara å handla.....sköööööönt ute med kyla när man ha feber =)


En liten tomte med släde, sockerkick kan man väl säga :P 



Leo fick en Woody, han älska Toy Story....va svårt att välja mellan Woody och Buzz då han vill ha dom båda. Men han fick en i alla fall och den gilla han skarpt =)


Pelle...


Gusse...


Beda....


Thess....


Årets kakfat till Kalle Anka å hans vänner, nom nom nom.....inte fy skam de inte =)  Men glömde faan smaka på Thess pepparkakor, du få tusan spara mig en =)


Hä vart lite klappar under granen måste jag säga....se ut som man skulle ha 5 barn...hmmm....men Pelle räknas juh som en så...mohahahaha  =)

 
Inte alla som gilla när man ta kort hela tiden ;) 


Kan säga de va en hund som fick kääääääärlek igår, kliad, gosad, glad vovve och de bara rååååååka ramla nån köttbulle på golvet också så hon va nog riktigt nöjd  =)





Asså...Bedas min här....."va då puss, ser farligt ut" =) 




Jag hamna också på kort....inte ofta de händer men ibland så =) 



Jag å Thess, looove is in the air  =) 


Lite julemat, kallskuret på bordet.....de enda jag saknade va ren bogen  =P


Mmmm, revben, köttbullar, smågrisar och potatis...nom nom.....man rullade från bordet juh :D



Va är det viktigaste från er på julbordet?? Mitt är sill och lax jag bara måste ha det. Så potatis, sill, lax å ägg gick först å sedan va jag som mätt för allt annat :P


Tre sorters sill, tomat sill, inlagd sill och brännvin sill =) 


Leo talrik som aldrig blev rörd då han käkade tunnbröd macka istället, men jag va bara glad man fick i stackaren någe alls....


Paketöppning påbörjad, de va svårt de där med att ge julklappar till nån annan för ALLT va juh hans tyckte han =)











Massa paket och ibland kom Beda med och ville hjälpa till öppna, i alla fall se om man hade något gott hon kunde få =)




Stoooooooort dimond sword, Leo fick mycke minecraft saker i år. Inte så konstigt då han är en minecraft nörd av dess like....han sitter som klistrad vid datorn och spela....kan bra mycke mer än mig vill jag lova :D



Leo fick en massa nerfguns, um....AJ SOM FAAAAN säger jag. Hellvette va jag vart pepprad igår. Konstigt man ha inga blåmärken...hahaha...än..... =)


Några av mina julklappar jag fick igår.....


Av Pelle och Thess fick jag dessa fina ljuslyktor, gilla dom skarpt ....


Av min kära underbara son fick jag denna underbara tavla, min lilla älskling =)


Tro det är nån som känner mig väl...hahahahaha.....av Thess fick jag dessa fina pepparkaks stämplar så jag måste tusan baka snart bara för jag ska få suga på någe gött....um....de lät fel va ?? :P

Ja, det vart en riktigt bra jul helt klart och är så glad för allt. Tusen tack till Pelle, Thess, Leo, Gusse och Beda för ni gjorde denna jul minnesvärd på så många sätt =)

Puss och Kram!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar