Mat och Bak

Mat och Bak

söndag 10 december 2017

2:dra Advent och ny bakvecka...

Här går det undan, jag hinner inte sno mig så ha de plötsligt gått en vecka till. Skulle gärna sätta ned foten lite och bara.....hindra så de inte går sååååååå fort. Jag har juh mera saker jag vill göra, behöver mer tid eller fler händer....kanske man kan köpa något av de på Jula !?!? Dom verka tusan ha allt ändå så =)

Förra veckan hann jag inte baka allt för mycket då man inte alltid ha så mycket tid till övers då man ha Leo.  Jag frågade mer än en gång om vi skulle baka något ihop men de enda jag fick va mutter mutter spott morr och fräs så....njaaaa, man kan väl påstå han va inte på humör. Men han hjälpte mig med två saker i alla fall...


Skumtomtefudge, Leo fick mäta upp allt i en kastrull så skötte jag de hela när de börja bli varmt. Sen provsmakningen så käka han som han aldrig sett godis förut.....kan lugnt säga de va en favvis =)


Saltlakritsfudge, mätte också Leo upp men då de ska kokas upp till 120 grader kände jag att de är nog inge bra om du är i närheten...kan göra ont. Men han tyckte den va kul att göra....först skulle man juh krossa en massa turkisk peppar godis och de va kul för de fick man göra med en kött hammare. Å så vare så kul när allt vart svart, måste säga den vart helt underbart god och lär gå åt fort =)


Idag vart det en specialare, då jag inte gilla smörkrämen man har på biskvi bottnarna så gör jag en annan typ av kaka. Jag ha gjort små biskvi bottnar  så, jag doppar toppen i choklad. En hög doppar jag i hemmagjord daim choklad och den andra i min krisp choklad.....nom nom nom....LÖÖÖÖÖÖÖVE it =)

Så håller jag på nu med hemmagjord Toffifee och lite småkakor, kanske få ut bild på dom imorrn =) Nu börja de bli lite tight i frysen också sååååå jag få va försiktig så man inte baka föööööör mycke..hahahahaah...skulle jag väl aldrig göra eller ? =)


Sån kul dag idag när det snöa och regna om vart annat, jag hoppas vi kan få lite mer snö....hellre de än den isbana vi ha ute nu.....

Men nu, baka baka liten kaka....

Puss =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar