Mat och Bak

Mat och Bak

söndag 22 november 2020

Beställa julklappar....

Sitter och kollar på internet för att hitta åt julklappar till bland annat min son men även till mig. Visst sonen ha redan fått några men jag ha några speciella jag tänkt köpa till honom. Sedan ska jag faktiskt unna mig också en julklapp, jag köper alltid till min son eller andra personer men slänger aldrig pengar på mig. Så nu....mot jul, istället för advents kalender ska jag köpa en sak...kanske två....som jag ha saknat i nått år. En sak förstörde min KÄRA son och en sak ...ja..jag nötte ut den....Å NEJ DE ÄR INGEN DILDO!!!! =) 

Jag som sagt suttit hela månaden och kollat och verkligen hitta några bra men idag...när jag kollar så märker jag att många är....slut.....Och då jag vet att på vissa ha det stått +100 vilket innebär det är mer än 100 på lager så man känt sig rätt lugn ändå men oj va fort det ha gått åt. Så nu äre bara för mig att leta nya saker men tack vare "black week" så ha jag faktiskt hittat några med sänkt pris =) 

Headset, jag behöver ett headset då min kära son ha förstört dom jag haft. Inte haft något på nått år nu så de känns som dags att skaffa ett så jag kan lyssna på min musik, så jag kan spela mina spel och så jag kan sitta på skype, disc å alla andra ställen för att prata med vänner....

Så jag ha kollat på dessa tre, tänker inte betala mer än 500kr ...jag är ingen "prylbög" som de så fint kallas. Jag är nöjd om man ha ljud, den sitter skönt och micken är lång och inte en som sitter fast på sidan +  vill kunna vika bort den eller plocka bort den. Hade gärna fått va tyg istället för skinn som muffar då mina eksem bruka blossa upp då det blir för fuktigt vid örat, dom första två är med skinn men den tredje har tyg som Thess hittade åt...... 




HyperX ha jag hört ska va rätt bra, men den tredje ha som sagt tyg å inte skinn......hum hum....det tåls att tänka på, ha fram till Fredag att tänka på det =) 

Sedan så sitter jag och väljer mellan ????? saker, de märks att teknik inte helt är min vän för det är alltid dom jag sparar till sist med att köpa =) Så dom saker jag sitter å väljer mellan ääääääär....

Min efterlängtade trackball mus...HATAR VANLIGA MUSAR!!! Att spela wow med en vanlig mus gör att jag blir vansinnig...nej...det funka inte....då man haft scroll mus i kanske 15 år kan jag säga vanlig.....ALDRIG MER!!! Å jag vart utan nu två år så jag håller koll på reor, vill ha denna...


.... jag ha äntligen hittat just den, trådlös...mmm....fin....älska den, till och med blå....rätt färg ;) Wow spelare vet vad jag mena =D 

Sedan ha vi en stereo till köket, den jag ha lever än så jag ha dragit in i de längsta att byta ut den men jag känner jag måste nog det snart. Då jag ofta är i köket vill jag gärna ha musik, allt går så mycket lättare med musik...
Det är en lite radio/cd spelare till köket. Luckan funkar inte så måste ha en tung sak ovanpå som håller ned luckan. Styr knappen när man byter mellan radio och Cd är så känslig att nyser du i köket åker den ur ..hahaha, de är faktiskt inget skämt. Jag måste sätta fast den med en tandpetare och hoppas ingen nuddar den, tar säkert 10 minuter innan man hittar rätt igen så jag börja bli lite förbannad på den. Vist...den funka....men just den där knappen gör mig stört tokig. Förut vare min katt som hela tiden stöter i den, nu äre sonen som inte kan låta bli den och den kan verkligen DRIVA MIG TILL VANSINNE!!! Mitt humör och den hör inte ihop...det är som att hälla bensin på en eld, jag fullkomligt exploderar varje gång jag ska hålla på med den....

Hittat lite olika med också väldigt olika priser, men få nog kolla lite mer för måtten måste stämma och högtalarna måste va separata...men ungefär så här...


Om det är någon som har typ liknande som dom tänker sälja eller sett på någon loppis så hojta till =) 

Men så kommer jag inom snar framtid måsta välja en ny dvd spelare, min börja...knocka....riktigt fint, båda av dom!!! Den som är i sovrummet är då över 9-10 år gammal å den andra i tv rummet är ännu värre. Ska man då välja en dvd spelare eller blu ray spelare !???! 
Är verkligen bilden så mycket bättre på Blu-ray, har det inte också med TV.n att göra ?? Mena om jag ha en ny Blu-ray spelare men en as gammal tv kan väl ändå inte bilden bli bättre ??? Eller är det bara jag som tänker fel !!??! =/ 

Dom finns också inom olika pris kategorier, Sony bruka då va ett bra märke  så kanske får fortsätta med det....

Headsetet vet jag att det ska bli min julklapp till mig själv, men om jag köper nån av dom andra sakerna vet jag inte än. Beror på hur mycket dom säker priserna och om man hitta nån riktigt bra =) Å nu vill jag inte få en massa påhopp bara för jag länkar en massa saker jag "villhöver"....jag ha fått små påhopp gång på gång när jag lagt ut inlägg om just saker man önska sig eller saker man köpte. Tydligen får jag INTE önska något för då tigger jag och jag få inte lägga ut något jag köpt för de sticker i ögonen på andra ?!?!? Ha inte riktigt förstått resonemanget till hur man kan tycka att detta sticker i ögonen på någon ??? Jag ha aldrig någonsin tiggt om saker av NÅGON och bara för jag går på socialbidrag (bland annat) så ska man INTE få köpa något till sig själv??? Hur....tänker dom då??? .....Få man köpa kläder till sig själv om man ha Socialbidrag eller är det också fyfy ??? 
Kolla hur ni själv bor, hur ni själv lever...kan lova ni ha mer saker än mig och absolut DYRARE saker än mig så innan ni kastar småsten på mig se faan till att du inte står i GLASHUS! 

ÅÅÅH, hitta en sån där "villhahöver"....

Så, till något roligare....lite saker jag kollar på åt Leo, mannen som önskar sig hela världen ha faktiskt suttit idag och jobbat med en mer....KORTARE...lista om vad han önska sig av just mamma, så jag ha LITE mindre att välja på, tack gode gud ❤
Men här kommer några saker han önska sig, av det...jag kunde hitta, resten söker jag efter så måste jag finula ut VAD han ska få av detta...hum hum.....








Hittat några saker, ska jag bara gå genom resten av listan..hahaha....Toy story, Minecraft, Fortnight, Superhjältar och Lego av alla de slag står högt på listan. Ska skriva önskelista till tomten....undra om mamma kan önska sig något där också =P 

Nu dags att sätta sig i soffan, göra lite läxa å sedan ska jag surfa lite mera och hitta resten =) 

Kram på er alla å ...."Stay safe"❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar