Mat och Bak

Mat och Bak

fredag 27 juli 2018

Planering av Pyssel....


Det börja verkligen klia i mina fingrar, jag ha så mycket att göra...som jag vill göra =) Just nu är det bara ekonomin som kommer i vägen för än vad man ska hitta på så kostar det alltid lite pengar. Tur jag ha en höööög med hobby saker så de finns alltid något man kan snickra ihop, eller ja limma ihop =)

Då jag är jultokig som alla vet så självfallet handlar det om julen =D
Konsten för mig är inte att hitta på något att göra för hjärnan min är full av idéer, det är mer att jag måste välja VAD jag ska göra. Jag har bara en liten lägenhet så man få inte plats med allt, det kostar pengar och så finns inte alltid tid.

Än om jag kanske ha mer tid än andra så går min tid fortare tro jag faan, såg på almanackan att det är snart Augusti och jag kan SVÄRA på att de fasiken inte ens ä Juni än....jag....tappar tiden så fort de är ruggigt =/ Tydligen ha det med mina åkommor att göra sa psyk, alla tappar tiden lite men jag TAPPAR verkligen tiden. Jag kan vakna 7 för min klocka sa det men efter ha borstat tänderna och gjort allt jag gör på morgonen är klockan 17-18 på kvällen. Jag kan svära på att de va 5 minuter medans det är flera timmar.....jag tappar dom och det är så läskigt =(
Men jag har knep för att försöka ha nån tidsuppfattning alls....


Så, vad ska jag göra nu som jul pyssel.....alltså jag ha en lista så får vi se vad jag ska hinna av allt =)
Men mina planer är att något av detta ska jag tusan hinna med....

* Julkort (har bara inte bestämt hur, vad och när)
* Julbaket
* Nisse byn
* Julbyn (göra ett nytt hus och granar)
* Hängande julgran
* Olika saker som ska hänga i en gran.
* Leos Adventskalender
* Julklappar
* Dimond painting julmotiv
* Bordsdekoration med blommor och ljus.

Ha säkert mer på lager, de bruka liksom bara ploppa fram i skallen utan man tänker på det =) Sedan hur mycket av det jag gör är en helt annan sak men de är lite skönt att ha pyssel att fixa med. Vissa saker är lite stora så dom tar flera veckor att göra klart så.....ja ha det jag gör :D



Men nu, hoppa in på wow....för varmt att göra någe annat =)

Hojt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar