Mat och Bak

Mat och Bak

söndag 14 juni 2015

Flyttkaoset från Yttersel och Leos kaluffs...

Sitter och vaktar stekpannan medans jag skriver mitt första inlägg i denna blogg, känns kul att börja om....känns kul att sätta en annan prägel på de hela. Sedan ha jag lite små saker att fixa och lösa men jag bruka klara dom tillslut =) Kommer också ha ett samarbete med en annan blogg där jag kommer lägga in lite hobby och pyssel arbeten, men även mat kan komma in där =D

Kommer att komma lite äldre bilder nu då jag inte haft tid att skriva på grund av flytt och på grund av min gamla blogg som inte gör som den ska. Meeeeeen det kommer bli allt nyare bilder ska ni se...ja ha ett antal på kö som bara vänta på att få komma ut =) Ha inte så mycke matbilder än då det här ha vart samma samma nu ett tag, kött, potatisgratäng, makaroner å korv, korvstroganoff....ja sånt dä som ni redan sett en miljon gånger. Men så fort vi börja få ordning på lägenheten så att man kan röra sig här utan att va rädd att krossa någe ska ni se jag kanske våga baka. Det kliar i fingrarna så det kanske blir liiiite bak i veckan =P
I Yttersel staplade vi verkligen allt bara på varandra, det vart över 80 kartonger, 6 blåa backar och över 20 sopsäckar och då va inte ens förrådet nere taget. Vet inte hur men vi ha tillräckligt med saker för att fylla ett helt hus =) Känns glad att vara därifrån, sista månaderna mådde man bara pyton och ville strypa både grannarna nere och hyresvärden så nu är allt på topp. Hör aldrig grannarna å ändå ha dom barn, hörde dunka dunka men de va från en bil utanför. Man få SOVA på natten :D
Leo ha tänkt hjälpa till och flytta och för man inte ska glömma han så packa han sig själv...han blir mer å mer lik kisse för var dag..glöm mig inte, se mig, mata mig =)
Min lilla ruffs unge =D 
Pelle försöker bära ned alla lådor från loftet, med tanke på att vi hade ett loft som va lika stor som lägenheten 110 kvm så var det mer än en låda där uppe och världens brantaste trapp =/
RYMMARN!!!.....ska upp till pappa..
Sova, va ä de ?!?!? =)
Både pappa och Leo kan få plats i lådan, dock blir det lite fullt om dom ska va samtidigt där....
Så tjuuuuusig man ä i foppa tofflor =) Få ba se om vi få nån värme så han kan använda dom ute också =)

Finns vissa saker jag kommer sakna i den förra lägenheten, storleken.....stoooooora skafferiet...ytorna liksom. Men det är bara de, ha bra många nackdelar med den också men det kan man nu lägga bakom sig och se framåt. Ha en skitbra grannar som ä trevliga och pratsamma, många barn så Leo ha nån att leka med så fort man går ut och lekparken är 3 meter utanför huset =)
Nu är det bara att sätta upp allt och få lägenheten så trevlig som möjligt, sätta den där KIWI stämpeln på den....

Men nu väcka Leo så vi få käka...HUNGRIG juh!!!!!
Å så brottas med väggen och borren igen, förra lägenheten hade papp väggar denna ha.....STEN, BETONG, GRANIT väggar. Det ta fem år att ta sig igenom men skam den som ger sig =)


Hojt

1 kommentar: