Mat och Bak

Mat och Bak

onsdag 11 december 2019

Mera bakning och snögubbe paket....

Den lediga barnveckan ha gått alldeles för snabbt, känns inte som jag hunnit med alla saker jag vill göra men lite vart juh klart i alla fall =) Fick lite snö i söndags när jag gick hem från Pelles och Saras då jag käkade 2.dra advents middag där, så himla mysigt att gå hem när snön vräker ned och ingen vart ute så de fanns inga spår. Kändes lite som att va i boschen....kändes hemma =) Kom snö inatt med men då äre mer blöt snö, vart ä kylan som skulle komma å vart är ALL MIN SNÖ....de är alldeles för lite. Få hoppas mer komma innan jul å snäääääälla smält inte bort tack!!!


Mini Biskvier - Ja alltså, dom vart ICKE vackra men dom ä goda i alla fall..hahahaah.....när jag snacka MINI biskvier så mena jag verkligen MIIIIIINIIIIII.....dom är en tugga stor..hahaha....nästan så man skulle kunna tro jag gjort dom till dockor men icke =) Ja, de va i alla fall inte tänkt till dockor...men som sagt smaken äre inget fel på =)


Toscarutorom nom nom nom, så himla gött man kan äta hur mycket som helst. Å inte så där äckligt sött heller utan mer...neutralt =)


En hederlig vanlig mjuk pepparkaka, måste man göra minst en före jul och en på jul.....så himla smarrigt att äta en bit till en kopp te. Och absolut inte svår att göra, smaka så mycket bättre än köpt =)




Bilar fudge - smältande gott....ta du en vill du ha mera, de finns inte " ska bara ta en bit" ...aldrig sett nån som kan hålla det =)


Andra omgången av skumtomte fudge på G, tro denna vart även bättre än första om det ens är möjligt =) 


Knäck - men på min knäck ha jag en blanning av choklad, det är ljus, mörk, nougat....det vart riktigt gött med choklad på toppen av hederlig vanlig knäck. Den sega knäcken mot den mjuka chokladen som smälter i munnen. Absolut inte sista gången jag gjorde detta....


 ... um....en JÄTTE skål med frukost krubb, bara hälla på en liter mjölk så ha man mat för några dar framöver =) Men jag hällde på en massa jordnötssmör å annat klish så det vart inget man käkar till frukost precis....


Snickerskakor - Mycket goda vart dom, jag sakna dock riktiga jordnötter !??!? Man skulle bara ha i jordnötssmör och inga hela jordnötter...hum hum...nästa gång ska jag ha i jordnötter, sakna smaken av det där lilla salta som bryter av sirapen och chokladen. Man kan säkert göra dess på en miljon olika sätt men jag testade en jag sett i en bakbok, men nu vet jag till nästa gång vad jag ska göra i alla fall =) 


Leos snögubbe är nu klar, ska bara lägga pengar i kuvertet så han få lite kash till sin spar björn. Andra året jag nu gör denna....lika kul varje gång =)


De börja bli lite julklappar under granen, men det är faktiskt inte BARA Leos julklappar. Det är även till Sara och Pelle så...HA!!! Men 90% är väl hans..hahahaha...äre nån som missat att julen är min tid på året ? =) :P

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar