Mat och Bak

Mat och Bak

måndag 18 november 2019

Mera julbakning och lite annat blandat...

Bakningen fortsätter, jag bakar kanske inte så jätte fort men ja tro jag njuter desto mer varje gång jag bakar. Dock börja frysen nu bli riktigt full...hahahaha....så jag konstaterade just att jag kommer måsta frysa in lite hos Pelle också =) 


Saffrans drömmar - första gången jag testa dessa, var lite segare i mitten men ändå spröda som vanliga drömmar. Rätt goda men nog tycker jag vanliga drömmar är bäst =)


Barnkakor - dessa kakor ha väl hundra namn men jag kalla dom barn kakor och gör dom varje jul. Möra kakor med härlig hallon sylt, sedan vart inte alla så himla snygga då sylten tyckte den skulle rinna ut lite på sidorna bara för att visa det är hemmagjorda =)



Twix kakor - första gången jag gör dessa,  nom nom nom så goda dessa är och himla snyggt mönster jag fick till i chokladen. Dock så måste jag lära mig göra botten bättre =)


5 i 5 kakor - himla smarriga havregrynskakor med ljus choklad......så himla goda och lite sega, Mättande dock så få inte äta för mycket..haha....


Brysselkex - måste göra dessa varje år för dom är så himla goda och jag tro min son kan hålla med...vet inte huuuuur många han pulade i sig =)



Skumtomtefudge - ännu ett måste, första satsen men den lär försvinna snabbt, tur jag har massa tomtar kvar som man kan massmörda :D


Testade dessa men va då ingen hit, tog kanske fem bollar ur påsen men de smakade räv. Sonen ville inte heller ha dom så....klart överskattade tycker vi =)


Men dessa....NOM NOM NOM......de va helt klart min favvis, lär bli en påse till =)

 

Leo fick lite....slime......äckligt tycker jag men coolt tycker han. Han snacka om att han fick simhud mellan fingrarna, kanske han simma bättre i vattnet ?? =)


Jultavlan är på plats, måste gör en ny då jag ha en maaaaaassa mer julkort som vill sättas upp...


Leo skulle självfallet ha en egen gran, ska bara köpa belysning till den ....


Sovrummet vart också lite juligt ... döljer sängen så ni inte ska se hur obäddad det är =)


Lite tomtar å saker som skulle ställas ut på plats....detta är kanske 1/10 del av allt...HAHAHAHA:...




 


Svårt att ta en bra bild på julbyn men den är jätte mysig när det är mörkt inne, husen lyser och allt se så juligt ut....sonen älska att leka med alla små gubbar, flyttar runt dom å "nakna rumpan tomten" digga han nog bäst, eller den som står i duschen =)



Så såg det ut för tre veckor sedan, nu är julgranen pimpad och täckpappen på golvet borta så nu se de mer...um....juligt ut kan man nog kalla det =)



Kan inte julpynta mer nu, då kommer man inte kunna röra sig. Meeeeeen nån stackars tomte kan man nog trycka in...hahahaha.....
Men nu, ska jag tusan inte göra ett skit..... sjuk Leo så jag ta de lite chill med bakning å allt. Lillgubben min sitter mer och kramar mamma medans han kolla på youtube, så att gå nånstans kan man fetglömma =)

Kram på er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar