Mat och Bak

Mat och Bak

måndag 11 november 2019

Julbaket ha börjat....

Nu när jul pysslet nästan är helt klart kan jag fokusera mig på julbaket, har hunnit med 6 sorter men fler kommer det bli. Dock med liten frys så kommer jag ge bort allt eftersom jag bakar bara för man ska kunna baka mer, men liiiite sparar jag självklart till mig själv =) 
Upptäckte att min lilla herre faktiskt gilla vissa kakor så de känns kul, förut va han så anti till kakor men han börja mer och mer vilja smaka =) 
Å så fick jag juh fin främmande i helgen så jag fick bjuda på några av mina bakverk, känns kul när man får göda upp sina vänner ..hahaha.....


Syltsnittar, gud så helt underbart spröda och goda dom är. Jag fick baka mer idag för dom gick som åt kan jag lova =)


Pepparkakssnittar, perfekta ersättningen till vanliga pepparkakor. Dessa gillade sonen som knaprade i sig några stycken å bad om fler =)


Sirapssnittar, dessa gör jag ALLTID en hög av då dom går åt som snör i solsken. Lite så där sega men möra....smälter i munnen =)


Tigerdrömmar, första gången jag gjorde dom men de va faktiskt gott. Lite blandning av vanliga drömmar och chokladdrömmar =)


Havredrömmar, lite nyttigare drömmar och mer mättande och även dessa gillade sonen. Han käkade en idag å tyckte han kunde få fler, blir glad när man faktiskt står å bakar å lilla kräsna herren gilla det man gör =)

Drömmar, så spröda å så himmelsk goda...kan inte köpa färdiggjorda dom är sjukt äckliga mot för mina hemgjorda...nom nom nom, även sonen gilla dom å gilla han dom kan ja säga dom ä GOOOOOOD =)

Blir mer baka imorrn, dock ä jag osäker på vad men något kanske med kola....hmmm.....nötter......hmmm...jag ä sugen på allt =) 

Kramen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar