Mat och Bak

Mat och Bak

måndag 22 oktober 2018

Börjar få jul nu i lägenheten....


I helgen ha jag inte haft sonen så jag passat på att götta lite mer i julens tecken, även fått nästan helt klart här inne i lägenheten. Det som återstår nu är mera småpyssel, dekorationer som ska göras i olika typer av krukor plus att jag måste köpa några julblommor också =)


Himla god julmust detta va, lite mörkare i smaken men helt klart godkänd =) Nu få jag bara invänta att Coop ska få tummen ur och ta fram alla andra sorter jag gilla, fanns som bara denna nu när vi handlade i fredags. Men nu till helgen när det blir handla igen så ska jag tusan min låda köpa lite helg skinka å risgrynsgröt :P 


De enda jag ha kvar att ställa ut finns kvar på bordet i köket, nu kan man i alla fall se bordet och golvet så jag är på väg i rätt riktning =)



Min fina kruka står där ensam och väntar på en blomma ska pryda honom, få se vad det blir....tog även fram mina Amaryllis som jag glömt i flera år...host....få se om dom ALLS lever.....kan ha dödat dom helt är jag rädd för =/



Gamla tomtemor står vid spisen med sina trä redskap och bara väntar på att jag ska ta och göra någe gött i julväg, första året denna lilla gumma är med mig å firar jul....få se om hon klarar av det =)




Tomtenissens hem börja ta form, gjorde den i akvariet så han får som ett eget land med snö, fint bakgrunds motiv å bilen står tankad och redo för att fara ut på äventyr =) Få vi se vad Nissen hitta på för äventyr i år....



Gamla julkort man fått kan man göra till en stor fin tavla, bevara minnen på ett annat typ av sätt =) Istället för att stoppa bort dom hänger man fram då så man få se dom lite.....jag ha tillräckligt för att göra en tavla till....blir till att köpa en till ram framöver här =)



Mja, de börja likna jul i hemmets alla hörn...så mysigt å härligt måste jag säga :D
Nu få vi bara hålla tummarna att min kissen ska bli bättre =( Hon mår inte bra, inte ätit på flera dar så magrat och mår riktigt illa. Ha lyckats lura i henne nån stackars liten godis och blir himla kjel sjuk fram mot kvällen men de syns på henne...hon mår inte bra min stackars lilla kisse =(

Nu, samla ihop lite mod för att snart sticka iväg till sjukan för att ta prover....*hurves*....

Kram på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar