Mat och Bak

Mat och Bak

tisdag 16 juli 2019

Midsommar 2019

Lite så här försenat kommer lite kort från midsommar, jag va så hundra på att jag hade lagt ut dom men icke. Hur va de där med mamma hjärnan nu då, minnet ...nu tid minnet ä kaputt men de där långminnet funka faan perfekt =) 


Leos nya lek....stapla så många plastmuggar man kan på varandra å sedan hämta nerfgun och skjuta sönder allt =) De är inte alls så de ligger plastmuggar runt hela golvet..nej nej...absolut inte....
Å de är inte alls så man trampa sönder många då dom är genomskinliga se man inte faanskapet så dom blir något platta...hahahaha.....



Midsommar va vi uppe hos Pelle och grillade, vi han bara komma dit så hittade Leo några barn som hade vattenkrig och de om något va kul. Äntligen fick han skjuta på nån som inte fräser ifrån....SKJUT INTE PÅ MIIIIIIIG...hahahaha...kan säga alla va dyng blöta, trodde han skulle bli sjuk efter detta då de va rätt kallt ute men icke. Han klarade sig å jag klara mig !??! Ja inte vart sjuk i sommar...va äre för fel !??!? Lite snuvig men de ä jag ofta så....
Leo klarat sig bra också, ingen förkylning än så länge..hahahah....peppar peppar.....




Kom mer än ett kast med hinkarna, va nog mer blöt än om dom skulle badat men kul verka dom haft =)




Beda är ute och rastar husse :P 








Kalldusch med en hink kallvatten rinnande längst huvud, nacke å rygg ....BUUUUUURRRR.....


Beda va duktigt å tog de chill, brydde sig inte mycke att barnen lekte i närheten av henne. Enda hon vart lite skällig av va när grannen kom med sina råttor (små hundar) i koppel.....lät som dom små råttorna skulle käka upp henne....jojo....kan juh försöka, hennes skitkorvar va större än dom..hahahah...


Såpbubblor ute hör väl sommaren till va ? ;) 



Pelle vaktar grillen, vi grillade lite tidigt men kändes som de va lika bra då himlen hade stoooora feta svarta moln inkommande. Inge roligt att grilla i regn så =)




Hur man får min son att äta, mat framför datorn då kan han allt käka =) 


Bilden ger inte rättvisa till hur gött de verkligen va...NOM NOM.... Måste grilla riktigt snart igen, inget kan slå grillat kött, jag kan verkligen leva på det. Saftigt....mört......gött helt enkelt, vad är inte att gilla ? :D

Vi hade en mycket bra midsommar hos Pelle, de va som både lugnt å skönt så man fläskade ut sig i soffan och bara levde =) Jag aldrig vart en som supit på midsommar, utan de vart en högtid man vart med familjen å grillat.....fortsätter samma tradition här hemma i Ö-vik. Midsommar är till för familjen och vänner, supandet kan man lämna till en annan dag =)

Hojt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar