Mat och Bak

Mat och Bak

söndag 26 november 2017

Vinter land och julbak hela helgen ....


Först måste jag bara börja kommentera vilket väder vi haft i veckan, eller ja de började på söndagen då vi fick en massa snö ute och de vart allmänt kaos med att tre bilar kör fast på gården. Min första tanke va att....satan...ska vi få en vit jul i år ?? De ä då faan den första på jag vet inte hur länge... gick runt som i ett lycko rus hela dagen....


Dock va kisse inte lika glad då de va snö på balkongen så hon inte kunde gå ut =) Men så nu i veckan....tjoflöjt, då helt plötsligt blir det 6+ grader och börja regna som värsta vår regnet. Därav snorhalt ute och sandnings bilarna går i ett fram och tillbaks, å så nu i helgen igen blev det -6...asså....snälla...håll dig på minus nu och ge mig lite mer snö för ute nu är det inte allt för mycke snö kvar men en massa is =/ De vore faktiskt kul om man kunde få fira denna jul med en massa snö så man känner sig som hemma =)


Mystan va som sagt inte allt för nöjd av all snö som kom, den va kall och blöt så hon håller sig inne tydligen :P

Helgen ha bestått av julbakning, för första gången på flera år va de riktigt jävla kul att baka. Jag fylldes av energi och gick runt som på rosa moln och bara baka, sjöng julsånger och njöt till 110 % Julmusiken dånade i högtalarna och Myst vart lite mer döv än vanligt =)


Drömmar vart gjorda igår, riktigt goda men inte helt nöjd ändå. Jag vill inte ha den sega eller hårda kärnan i mitten som oftast drömmar få utan jag vill den ska bli spröd som jag bruka ha dom. Ska köpa mer hjorttronsalt och göra en ny sats för jag tro att jag tog för lite.....hmm...måste testa och utforska =)


Barnkakor...alltid en favorit för mig, dom smälter direkt du lägger dom på tungan. Å nygräddad....OM NOM NOM NOM....kan käka hur många som helst :D


Choklad biskvier


Daim biskvier, va osäker på botten då detta är ett nytt typ av recept för mig men jag va rätt nöjd ändå. Har inte på så mycket smör kräm då jag inte helt gilla sånt men dom ä goda ändå =)

 
Så avslutade jag igår men en uuuuuunderbar lax och tonfisk på broccoli och spenatbädd med maaaaaassa vitlök så inte en jäkla vampyr våga sig i närheten av mig =) Å ni skulle känna mina rapar..mohahahah...den kan döda vem som helst ;)


Havredrömmar vart det idag, lite så där härligt småseg =)


Mina fyllda havreflarn, några med daim fyllning och några med nougat fyllning, riktigt så där syndigt goda så man kan bara inte ta en och sedan va nöjd =)
Sedan ha jag Bryssel kex som ligger i kylen men dom ska gräddas imorrn hade jag tänkt om jag hinner. Då havreflarna tog sin lilla tid att göra så vart det inte såååå mycke gjort idag men de jag gjorde vart satan så gött ändå =)

Nu, dags för nån mat och sedan....se tv tro jag =)

Kramen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar