Mat och Bak

Mat och Bak

måndag 6 november 2017

Binda fast med remmar.....


Skulle verkligen behöva några timmar till med sömn efter den natten jag och Leo ha haft, alltså den veckan jag ha sonen sover jag knappt. Jag är så lätt väckt jag hör när katten går på golvet så att sova bredvid en torktumlare är nästan omöjligt. Men inatt tro jag va helt klart den värsta gången, åter igen skrämmer han slag på mig så att somna om är omöjligt. Ligger med ett öga öppet och kolla på han medans han sover lika hårt som sin far.....en lastbil kan köra förbi och de skulle inte röra honom alls.

Runt 24 va jag i säng, lite burrigt i sovrummet så drog upp täcket ända upp mot hakan å kura ihop mig. Drar också upp täcket på Leo så han inte ska bli kall, mannen kan konsten att sparka av sig täcket bara för att sedan vira in sig i snutten för han fryser och han hittar inte täcket.

Vilket som så somnar jag bara för att vakna i panik vid 3, studsar upp och sätter mig på knä i sängen och stirrar på Leo. Hörde jag verkligen va jag hörde....efter några sekunder så kommer ljudet igen. FAANSKAPET ha lärt sig hur man gör ljudet från en skräckfilmen, jag tro det är The Ring men är inte helt säkert vet bara att de kommer från en skräckis. Det är ett speciellt ljud som knastra liksom när man säger de, svårt att förklara hur de låter men han kan faaaaan göra det.


Jag backar bak några steg i sängen och måste smälta allt innan jag inser att det är faktiskt Leo som gör ljuden och jag är inte i en skräckfilm......adrenalinet på topp och jag tro hjärtat ska hoppa ut ur bröstet. Börja lugna ned mig och drar på han täcket igen, men resten av kvällen sover jag med ett öga öppet kan jag lova. Å som vanligt ligger inte heller Leo still i sängen utan snurrar som en torktumlare och jag börja starkt på fundera att ta spännband runt hela sängen, på täcket och bara spänna fast han =) Jag kan hitta han nere vid fötterna, jag han hitta han hängandes utöver sängen, jag kan hitta han klistrad mot min rygg....han ä överallt utom vart han ska ligga.


Kände igår något komma in under mitt täcke vid rumpan när jag låg med ryggen mot honom, trodde de va en fot för dom bruka leta sig in. Men då när jag för ned min hand för att plocka bort hans fot hittar jag hans tutte, å hår, å näsa.....hans ansikte va klsitrad mot min rumpa....stackaren kunde juh dött om jag lagt av en stor brakfis =) ...mohhahaha.....

Kramen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar