Mat och Bak

Mat och Bak

tisdag 14 november 2017

Jul i lägenheten....

Äntligen ha de mesta kommit fram och upp, julen ta en stund att sätta upp då man har mer än en kartong att ta hand om. Men jag vet oftast hur jag vill ha det, vissa saker står på samma ställe år efter år men vissa saker få fötter och flyttar, inte alltid med hjälp av mina händer men de finns nån som ha mindre händer än jag å han bruka kunna trolla bort saker =)


Mitt lilla vinterland ha kommit fram, här fyller jag på med nya småtomtar varje år. Även en plats Leo älska att leka med alla små figurer, det är inte bara tomtar utan en massa små figurer från Nalle Phu gästar oss. Dom kan man leka med och ha fina konversationer =)


Fick flytta om lite i vardagsrummet för att rymmas men de blir nog bra, det vart mysigt i alla fall =)


Julgranen är tom än så länge, tänkte jag och Leo skulle sätta upp julbollar och glitter nu till helgen...göra den lite fin och tända igång den =)


Min smalbenta lutande tomte, så söt du är när du inte vill tippa =)


Här luktar de skunk, ni kan juh gissa vart den sitter =)


Köket vart tillpiffat också, med några snö flingor också i hopp om att snart kanske de kommer äkta snö =)



Gjorde tavlan förra året men hade heeeeeelt glömt bort att byta motiv på baksidan så denna jul behövde jag som inget göra utom att koppla in sladden....
Kanske jag ska komma ihåg att byta bilder nästa år =)


Man kan väl säga att i alla rum är det jul....kommer man som inte från om man är och hälsar på mig. Dock fick jag garva åt mig själv när jag upptäcker att den där tomten på motorcykel faktiskt ha batterier i sig. Jag haft den i över 15 år och ha inte märkt de hur är de möjligt. Sätter in nya och sätter på den och ett anskrämligt ljud kommer ut som skär i öronen något fruktansvärt. Skrattar å säger.... " nä jag ha inte glömt du ska batteri, bara jag gett faan att sätta i dig några då du ska väsnas så mycke...undra om de går att göra med människor också?? " =)


Leo fick gardiner som jag ha kvar ända sedan jag bodde hemma hos mamma och pappa, dom håller fortfarande hur bra som helst =)


Mys, super mys...hela lägenheten lyser med en massa rött och små härliga lampor överallt. Nu har jul känslan kommit så snart drar jag igång med bakningen =)

Puss!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar