Mat och Bak

Mat och Bak

fredag 3 november 2017

Pyssel vecka....

Då min hjärna inte mått allt för bra denna vecka ha den vart riktigt trög, slö, slapp och likgiltig. Försökt hålla mig igång med några småpyssel bara för att ha någe att sysselsätta mig med, igår va den mest pillriga dagen EVER då jag bestämde mig för att testa göra armband och örhängen något jag aldrig gjort förut =) Alltså pärlorna är så små att dom gömmer sig under naglarna och jag ha korta naglar, att se själva hålet va en bedrift i sig men jag fick till tre armband, lagade ett armband och gjorde ett par örhängen.


Kanske inte dom snyggaste i världen men dom fungera bra för mig, gilla sånt som se handgjort ut, småpyssliga saker, lite diskret men ändå synas =) Den med döskallar ha jag lagat nu säkert 3-5 gånger då jag kan konsten att somna med armbandet på och så sliter jag sönder det i sömnen. Förra gången de hände vakna jag upp med pärlor under brösten, i muttan och i arslet...kändes underligt att duscha och hitta pärlor i rumpan...hahahaha......


Dom tre tavlorna är nu klara och två av dom ska jag ge bort....men vilken ska jag behålla själv ?  =)


De två dörrkransarna jag skulle göra är nu helt klart, ha inte knutit av banden än å jag inte än vet hur lång jag behöver dom. Vet en ska hänga på min dörr och kanske ge bort en men jag ha inte bestämt mig än =)



Väldigt enkelt med bara frigolit formar, girlanger, snöre och något att hänga i mitten. Gick tre girlanger på varje för att få den tät som man inte såg frigoliten igenom...


Mina sock snögubbar är också helt klara, fyra små söta saker som kommer pryda hyllorna fint =) Vanliga tubsockar som klipps, knyts och fylls med ris. Sedan bara dekorera med vad man känner passa, gjorde mina med toffs och två fick längre mössor bara de såg så fränt ut :D





Är dom inte söta, lite så där roliga och dom smälter inte heller =)


Alla mina pringles rör är också klara så nu ska dom fyllas med julklappar så ska dom ges ut....inte alla men några av dom i alla fall =) Nu är bara frågan...vad?? Hade tänkt godis men vill inte BARA ha godis utan jag vill fylla med något annat men vaaaaaaaad.....min hjärna går heeeeet juh...måste tänka lite =)

Nu ha jag inte allt för mycke kvar att pyssla med men snart börja bakningen så då blir det roligt igen på en heeeeelt annan nivå. Å julgardiner ska upp...mmm...myyyyyyys =)

Kram på er ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar