Mat och Bak

Mat och Bak

fredag 6 november 2020

Julklappar och pyssel i stugan...

 Då jag legat sjuk länge och inte haft nån ork, tog jag mina första dagar nu på min lediga vecka att bara....sova, andas, se på tv och inte röra en fena vilket jag kände faktiskt hjälpte. För nu för tre dagar sedan kom min energi tillbaks så nu äre fullt ös medvetslös här, tidiga mornar å sena kvällar men uj va kul jag ha =) Känner mig som ett barn på julafton..hahahaha....

Igår vart det ut och spana på julklappar, vad man ska tänkas köpa till min lilla herre som vill ha mer eller mindre allt här i världen. Men det är faktiskt rätt skönt för mig, för jag vet än vad jag köper kommer han va glad å så ska det va =) Han är inte precis bortskämd den där lill fisen min så är det något han uppskattar så är det julklappar, presenter...än vad det är. Kläder, leksaker, prydnader...allt funka...
Naktdelen med att önska allt är att man står där...mjahapp.....vad vill han ha MEST av allt då?!??!?! Men jag tro jag vet vad jag ska fixa, blir en sväng till Birsta i slutet av månaden så vi ska se vad vi kan finna där =) 


Kvällarna ha gått åt att slå in lite julklappar, fint å snyggt med rosetter och allt. Sedan hur detta kommer se ut när man har skickat iväg det och det ska plockas upp den va en heeeeeelt annan femma =) Men alla lådor klara, alla påsar klara så nu är det bara resten som ska få sig en fin liten inslagning. 
Dessa julklappar ha jag tusan jobbat hårt med, många timmar ha gått åt för att göra dom men himla roligt ha det vart =) Insidan kommer ni få se efter jul =) 



Leos adventskalendrar är också inslagna och klara för att öppnas, kan tänka mig herrn kommer va och peta lite försiktigt för att se om dom låter..hahaha....


Även snöis julklappar är inslagna, ska jag bara sätta ihop det så blir det en fin snögubbe med tomteluva =) Bry er inte om insidan...ides inte måla den å de gula runt en kant....well...va en handduk som färgade av sig, men snögubbarna ute är väl aldrig helt vita ?? Få skylla på de va nån som pissa på snögubben...mer natur troget =) 

Fick skott av kussen Sofia som faktiskt klarade frakten från Sorsele till Övik, den tappade nått blad men den se ut att leva i alla fall....gatt fråga va dom hette då jag är URUSEL på namn men Palettblad va namnet men exakt sort va hon inte säker på. Palettblad....hur ska jag komma ihåg detta då?? Skriva lapp under blomman ??? =) 

Fick sätta sig i en julkruka, den vart så fin så...men nu kan jag inte lova dig kussen att denna ska överleva...jag ha ICKE gröna fingrar. Dom blommor jag ha dom överlever för dom är van mig men nya bruka kunna dö för dom ...ja...hata mig ..hahahaha...
Men jag kan lova jag SKA FÖRSÖKA få sen att må gött här =) 




Tre stycken glaslyktor fick sig en makeover idag, blir så himla mysigt när man får lägga i cocos och fejk snö ....gnistrar så fint =) så här kan jag lova juleljusen brinner och det är en himla mysig stämning ❤


Kanske inte julblomma men nu fick det bli så här när jag ändå skulle sätta mina andra skott jag hade, de lever, det är grönt...så vi kan väl fejka att det är en julblomma :P 


Köpte en Amaryllis lök från Lidl så nu få vi se vad det kommer bli av detta....ska köpa två Amaryllis lökar till, då mina dog för nått år sedan. Jag är väl den enda som kan ta död....PÅ EN LÖK JÄVEL....som sagt, inte gröna fingrar men det som växer och frodas hos mig är så van att bli tuktade att dom överlever allt ...hahahah....


Varje år, sätter jag ihop denna dekoration....måtte va den enda som köper advents ljus men tänder inte dom !??!?! Jag tänder vanligt värme ljus en en glas lykta istället, känns mer....säkert....tycker jag =) 



Hittade en massa fönster dekor på Lidl för 10 spänn som pryder så fint mina dörrar i hallen....


Men även frysen fick sig en makeover, få vi se hur länge dessa sitter uppe innan Leo kommer va och pilla på dom. Det är en lätt plast, som man kan flytta som man vill så ha en känsla Leo kommer göra det som HAN vill....allt i hans höjd flyttas till hur han vill ha det..hahahaha...


En hel låda med juleskum, nu vet jag precis vad som ska göras....en maaaaaassa jultomteskums fudge, nom nom nom....det är så gött de kan man aldrig få för mycket av =) 

Snart börjar bakningen för mig också, jag ha inte precis känt mig YAY för att baka så jag ha skitit i det nu ett tag. Tänker att de kommer när det kommer, löns inte jäkta. Jag hinner baka de jag hinner å jag vet att så fort jag börja kommer de spruta kakor ur ugnen ....det är som att motorn min måste komma igång å när den liks är i gång finns ingen stopp knapp ??!?!? 
Ha som vart så fokuserad på lite andra saker men nu är dom klara så....kan jag fokusera på annat...som baka...YAAAAY :P 

Men nu, käka å sedan fortsätta slå in saker =) 

Puss på er ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar